کد خبر: ۵۱۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

آیا فیفا قصد دارد میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را از قطر بگیرد؟

روز جمعه شبکه العربیه عربستان خبرهای فوری درباره این که در ماه سپتامبر امسال قطر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست می‌دهد، منتشر کرد. این خبر پایه گزارش‌های بسیاری شد و در شبکه‌های اجتماعی و توییتر پخش شد. حتی روزنامه‌ البیان امارات اعلام کرد که بالاخره فیفا قصد دارد بزرگ‌ترین اشتباه خود در تاریخ را درست کند.
آفتاب‌‌نیوز :
تمامی اخبار اخیر بر پایه یک منبع خبر بود. یک مجله آنلاین آلمانی که این داستان را منتشر کرده بود و آن را از تورکی الشیخ، وزیر ورزش عربستان نقل کرده بود.

به‌ گزارش  Asia times، الشیخ در صحبت‌هایش اعلام کرده بود که میزبانی از قطر به انگلیس یا آمریکا داده می‌شود اما اشاره‌ای به این که فیفا اعلام کرده است یا چنین قصدی دارد نکرده بود.

او در صحبت‌هایش گفته بود: انگلیس مهد فوتبال مدرن است و آمریکا تجربه بسیار خوبی در میزبانی‌های ورزشی دارد. من خوشحال می‌شوم که جام جهانی را در انگلیس یا آمریکا تماشا کنم.

این صحبت‌ها در رسانه‌های عربستان منتشر شد و برای مقاصد سیاسی از آن‌ها استفاده شد. البته پیش از این انجمن‌های حقوق بشر به میزبانی قطر اعتراض کرده‌اند. آن‌ها قطر را محکوم به زیر پا گذاشتن حقوق کارگران مهاجر در این کشور کرده‌اند.

هم‌چنین قطر متهم به دادن رشوه برای گرفتن میزبانی شده است. قطر تلاش‌های زیادی برای کم کردن اعتراضات و انتقادات کرده است. این کشور اعلام کرده بود در صورت انتخاب شدن اسراییل در جام جهانی به ورزشکاران این کشور ویزا می‌دهد و یا این که قانون آزادی فروش مشروبات الکلی در زمان برگزاری بازی‌ها را تصویب کرده است.

با تیره شدن روابط قطر و عربستان در سال گذشته، عربستان قطر را بایکوت کرد و بسیاری از کشورهای عربی با عربستان همراه شدند. بنابراین استفاده از جام جهانی ۲۰۲۲ به عنوان یک موضوع سیاسی ورزشی از سوی عربستان دور از انتظار نیست.

میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ برای قطر اهمیت بسیاری دارد این کشور حدود ۲۲۰ میلیارد دلار برای این میزبانی هزینه کرده است که ۶۰ برابر هزینه آفریقای جنوبی برای جام جهانی ۲۰۱۰ است. بیش از ۱.۵ میلیون نفر قصد دارند که این بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند.

سال گذشته نیز عربستان تلاش کرد تا از میزبانی دوحه برای مسابقات فوتبال جام خلیج جلوگیری کند. تهدید عربستان برای تحریم کردن بازی‌ها باعث شد که این میزبانی به کویت داده شود.

تمامی خبرهایی که از ژوئن ۲۰۱۷ درباره تغییر تصمیم فیفا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر منتشر شده‌اند به نوعی منبع عربستانی دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین