کد خبر: ۵۱۱۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

تحویل ۱۰۵۰ کانکس به زلزله‌زدگان شهر سرپل‌ذهاب/کمک بلاعوض ۷ میلیونی برای ساخت مسکن

رئیس ستاد بازسازی سرپل ذهاب از تحویل ۱۰۵۰ کانکس به زلزله‌زدگان این شهر خبر داد و با اشاره به این‌که برای ساخت واحد مسکونی ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود، گفت:‌ ۴۷۷۰ نفر برای دریافت وام بلاعوض اجاره‌بها به بانک معرفی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید دیمویی درباره روند احداث واحدهای تخریب شده زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: در سرپل ذهاب 7267 واحد شهری شامل 6502 واحد مسکونی و 765 واحد تجاری 100 درصد تخریب شد که تاکنون آوربرداری 3479 واحد احداثی آغاز شده است.

وی با بیان این‌که پی‌کنی 6 پلاک شامل 11 واحد انجام شده و 4770 نفر نیز برای دریافت وام بلاعوض اجاره‌بها به مبلغ 5 میلیون تومان به بانک معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون 4000 نفر 5 میلیون تومان را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به این‌که تاکنون 1051 کانکس به مالکان یا مستاجرانی که در واحدهای 100 درصد تخریبی بوده‌اند، پرداخت شده است، افزود: تاکنون 5155 واحد برای صدور پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده‌اند، ضمن این‌که 3980 نفر نیز برای تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ارجاع داده شده‌اند.

مقام مسئول بنیاد مسکن انقلاب با یادآوری این‌که برای واحدهای احداثی 40 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود،‌گفت: علاوه بر این 6 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض نیز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دیمویی تهیه رایگان نقشه مهندسی تا 100 مترمربع (معادل یک میلیون تومان) را از دیگر تسهیلات ارائه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اعلام کرد و افزود: شهر سرپل ذهاب برای تسریع در روند نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده به سه بخش تقسیم شده و استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان عهده‌دار بخشی از کار شده‌اند.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین