کد خبر: ۵۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
حجت‌الاسلام خاتمی در نماز جمعه تهران:

شاهد دو جریان برای شل حجابی و عادی کردن آن هستیم/ نرده‌های نماز جمعه تهران ربطی به امام جمعه ندارد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: در هفته‌های گذشته شاهد دو جریان بوده‌ایم. یک جریان، ترویج بدحجابی، شل‌حجابی و بی‌حجابی است و جریان دیگر که می‌خواهد این مسائل را عادی کرده و تئوریزه کند. این جریان گناهش بدتر از بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله حجاب گفت: در هفته‌های گذشته شاهد دو جریان بوده‌ایم. یک جریان، ترویج بدحجابی، شل‌حجابی و بی‌حجابی است و جریان دیگر که می‌خواهد این مسائل را عادی کرده و تئوریزه کند. این جریان گناهش بدتر از بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌هاست.

وی ادامه داد: این افراد قانون را زیرسوال می‌برند. این جماعت اگر قدرت پیدا کنند به حجاب اختیاری هم می‌گویند نه کماآنکه قبله آمال آنها اروپا است. صحبت از حجاب اجباری و غیراجباری نیست، صبحت از قانون خدا است. همه فقها می‌گویند حجاب از ضروریات دین است. البته خانم‌های متدین ما گوش به حرف‌های این افراد نمی‌دهند.

رهبری بشار اسد را یک مبارز مقاوم نامیدند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دیدار وزیر اوقاف سوریه با رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار سوریه را محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نامیدند. ایشان مجددا بر وحدت میان مسلمانان تاکید کردند. این سفارش، سفارش امام صادق(ع) است و گفتند امیدواریم به زودی در قدس نماز بخوانیم که آن روز دیر نیست.

خاتمی با اشاره به کنگره شهدای ۱۴ هزار شهید کارگری تصریح کرد: رهبری در این همایش گفتند کارگران با غیرت در میدان بوده‌اند. جای تجلیل از این قشر خدمتگذار است. همچنین در این هفته مردم تهران چهار شهید غائله خیابان پاسداران را تشییع کردید. فرمانده ناجا به من گفت که پدران این شهدا آمده‌اند و گفتند ما همچنان آماده فداکاری هستیم. درباره شهید بسیجی گفتند وی بسیار ولایتمدار بود. سوریه رفته است. وقتی برگشت گفت که مردم باید قدر ولایت فقیه را بدانند.

تجلیل از حاج قاسم تجلیل از خستگی‌ناپذیری، فداکاری و ولایتمداری است

وی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا، بزرگداشت انقلاب است، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل آنها معمولی نیست بلکه هدفمند و بزرگ است. رهبری دنیایی از کار دارند ولی خاطرات شهدا، آزادگان و جانبازان را می‌خوانند و تفریظ می‌نویسند تا جوانان ما راه را گم نکنند. همچنین در همین هفته از سردار سلیمانی تجلیل شد. مقام‌های کشوری برای بزرگداشت این رزمنده فداکار پیام دادند. تجلیل از حاج قاسم تجلیل از خستگی‌ناپذیری، فداکاری و ولایتمداری است. او از چهره‌های صد شخص پرنفود جهان در سال ۲۰۱۷ و چهره محبوب ملی معرفی شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ناآرامی‌های خیابان پاسداران ابراز داشت: قرآن قاطعیت را یک ارزش می‌داند. قاطعیت را همه مسئولان نظام را به هر زبانی بیان کردند. این پدیده مبارکی است. جنایتکارانی که شهید حدادیان را به میان خود کشیدند و با هر چیز در دست داشت، به او زدند و داعشی وطنی شدند. سخن همه مردم هم‌زبان با مسئولان این است که این جنایتکاران مستحقق اشد مجازات هستند.

در خطبه قبلی مرا در فضای مجازی نوازش کردند

خاتمی افزود: دستگاه قضایی انگیزه دارد و برای همین کیفرخواست را صادر کردند. درخواست ما این است که زیاد طول نکشد و این مجرمین به گونه‌ای محاکمه شوند تا دیگران در خواب هم قساوت و گردن‌گشی نبینند. البته در خطبه قبلی مرا در فضای مجازی نوازش کردند ولی خاتمی منتظر شهادت است. خاتمی کوچک‌ترین و کمترین شما است و دعا کنید در این صراط مستقیم باقی بماند. افتخارش همراهی با شماست.

وی اضافه کرد: مسئول محترمی می‌گوید در عرصه دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم و هر چیز برای کشور لازم باشد آن را تهیه می‌کنیم و موشک هم می‌سازیم که موضع ستودنی است. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای می‌گوید ثبت سفارش با دلار امریکا ممنوع است. باریک‌‌الله به این بخشنامه. این بخشنامه در راستای رهنمودهای رهبری است.

نباید حاجبی بین مسئولان و مردم باشد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران امروز میدان، میدان فرهنگی است، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد در عرصه جبهه فرهنگی ببرد و ان‌شاالله نخواهد برد. مسئولان عرصه فرهنگی سرداران جبهه فرهنگ هستند. دیدیم مسئولی گفتند که بی‌حرمتی به اسلام را در دانشگاه آزاد تحمل نمی‌کنیم. ان‌شاالله همه مسئولان فرهنگی چنین موضعی داشته باشند.

خاتمی با بیان اینکه گرایش مبارکی در جامعه پیدا شده و آن ساده‌زیستی و مردمی بودن است، یادآور شد: این ارزش دینی مردم ماست. نباید حاجبی بین مسئولان و مردم باشد. مردم به فضل خدا از اشرافی‌گری ابراز تنفر می‌کنند. با این گرایش است که همه ساخته می‌شوند.

نرده‌های نماز جمعه تهران ربطی به امام جمعه ندارد

وی ادامه داد: روحانیت افتخارش برخورد مردمی و در باطن مردم بودن است. افتخار روحانیت این است که در مناطق زلزله‌زده در چادر باقی می‌ماند. این منش روحانیت است.  

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نرده‌های موجود در نماز جمعه تهران بیان کرد: این نرده‌ها ارتباطی با امام جمعه ندارد. در جاهای دیگر امام جمعه، مسئول ستاد نماز جمعه دارد اما در تهران نیست. در تهران بودن یا نبودن این نرده‌ها با نهادهای تامینی و امنیتی است. هر وقت صلاح دانستند، برمی‌دارند ولی ما می‌خواهیم در میان شما باشیم و حاجبی در میان ما و شما نباشد. شما مردم بر همه مسئولان نظارت کنید. ارزشی را در هر کسی دیدید تجلیل کنید و ضدارزش را در هرکسی دیدید دست مایه نقد قرار دهید

نگرانی از وضعیت یمن، بحرین و میانمار

خاتمی به سه نگرانی‌ خود در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: نگرانی اول من درباره یمن است. یمن در حال تبدیل شدن به قتلگاه است. ۲۲ میلیون گرسنه دارد. کامیون غذا می‌رود ولی وحشی‌های سعودی آن کامیون را می‌زند. ما نگران بحرین هستیم. بحران زندان خداجویان شده است. امیدواریم با نابودی این خاندان، مردم بحرین نفس راحت بکشند.

وی اضافه کرد: ما نگران میانمار هستیم. مسلمانان میانمار با وضع وحشیانه‌ای کشته می‌شوند. پزشکان بدون مرز می‌گویند هفت هزار در معرض تهدید و بیش از شش هزار و ۷۰۰ نفر در ماه اول کشته شده‌اند. از سازمان ملل و جمعیت دفاع از حقوق بشر و سایر نهادهای بشردوستانه و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم در این عرصه اقدام شایسته داشته باشند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین