کد خبر: ۵۱۱۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

مدیرعامل هلال احمر اصفهان: انتقال اجساد از کوه دنا تا اردیبهشت 97 طول می کشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: عملیات جستجو و انتقال پیکر جان باختگان پرواز 'ای تی آر 72' تهران- یاسوج بسیار سخت است و در عمل به کُندی و تا اردیبهشت سال آینده طول می کشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن مؤمنی روز شنبه دلیل این امر را بارش شدید برف و نامساعد بودن وضعیت جوی عنوان کرد و افزود: با این حال، تیم های متعدد امداد و نجات هلال احمر استان که از زمان حادثه در محل حضور دارند، هم اکنون نیز بعنوان پشتیبان، جستجوگران و تیم های امدادی را یاری می کنند.

وی با اشاره به محل سقوط هواپیما در دناکوه اضافه کرد: شیب این کوه در منطقه «کوه گل» سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از شیب کوه در منطقه پادنای استان اصفهان است بنابراین عملیات و صعود از آن سمت، مشکلات کمتری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود سرمای شدید و بارندگی در منطقه سقوط هواپیما، هیچیک از امدادگران این جمعیت در آن منطقه دچار حادثه نشدند و اخبار منتشر شده مبنی بر کشته شدن یک امدادگر، کذب است.

مؤمنی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان از زمان سانحه تاکنون با 250 نیروی امدادگر و جستجوگر زبده، سه فروند بالگرد، افزون بر 20 خودروی امدادی و آمبولانس و 2 خودروی ارتباطی در عملیات حضور داشته است.

هواپیمای 'ای‌تی‌آر ۷۲ ' شرکت هواپیمایی آسمان با شماره پرواز ۳۷۰۴ روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد.

این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در جنوب روستای 'نُقُل' از توابع پادنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد.

پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید. 
در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و ۲ نفر خلبان و کمک خلبان حضور داشتند که همگی کشته شدند.

در روزهای گذشته در چند مرحله پیکر برخی از جان باختگان این سانحه یافته و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین