کد خبر: ۵۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۹
مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا:

آمریکا از نیت ایران مطمئن نیست

آفتاب‌‌نیوز :
مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شده است: ما بر این باور هستیم که ایران از سیاست انکار و فریب استفاده می‌کند، به همین علت تلاش زیادی می‌کنند، تا ما را در تاریکی قرار دهند و نیات واقعی خود را از ما مخفی کنند. 

نگروپونته در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه تلاش‌های انجام شده برای پی بردن به نیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران کافی نیست،می افزاید:تلاش‌ها و کارهای بیشتری نیاز است تا متوجه شویم که آنها در حال انجام چه کاری هستند. 

به نظر نگروپونته مهمترین سوال در پرونده هسته‌ای ایران این است که آیا این کشور یک برنامه نظامی پنهان دارد یا خیر.
ابراز تردید نگروپونته در خصوص نیت واقعی فعالیت‌های هسته‌ای تهران در حالی صورت می‌گیرد که ایران همواره اعلام کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای تهران کاملا صلح‌آمیز هستند و اهداف نظامی را تعقیب نمی‌کنند. 

این درحالی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازدید از مراکز هسته‌ای ایران هیچ مدرکی دال بر خروج تهران از مسیر فعالیت‌های صلح‌آمیز پیدا نکرده‌اند. 

محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این خصوص می‌گوید: به رغم اینکه ایران از برخی تعهدات مربوطه شانه‌ خالی کرده است اما تا به حال هیچ مدرک روشن و قاطعی مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران به دست نیاورده‌ایم.

 وی در ادامه می‌افزاید: همانطور که قبلا نیز اظهار داشته‌ایم تنها نقض‌هایی از سوی ایران صورت گرفته و هر چقدر که ایران در توضیح مسائل مبهم سریعتر عمل کند می‌توانیم کارمان را به پایان برسانیم و بگوئیم که برنامه هسته‌ای ایران دارای اهداف صلح‌‌آمیز است. این به نفع ایران و جامعه جهانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین