کد خبر: ۵۱۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

سکونت در حوالی میدان ولی‌عصر

بخش عمده‌ای از بافت بلوار کشاورز اداری و تجاری است. به خاطر داشته باشید که بلوار ایستگاه و مسیر دوچرخه هم دارد. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز به دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند دسترسی داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
بلوار کشاورز تهران به طول 1.7 کیلومتر از میدان ولیعصر در شرق آغاز می‌شود و تا خیابان دکتر قریب در غرب امتداد پیدا می‌کند. در حرکت به سمت شمال هم به دکتر فاطمی و از جنوب به میدان فلسطین و خیابان‌های مجاور منتهی می‌شود. در توضیح اهمیت این نقطه تهران همین بس که هر دوره‌ای شهرداری و شورای شهر تهران طرح و نقشه جدیدی برای این بلوار می‌کشد و بعضا بحث و جنجال به راه می‌اندازد. طرح مطالعاتی ساماندهی بلوار کشاورز، تبدیل به پیاده‌راه، راه‌اندازی  قطار سبک شهری، احداث بی ار تی و ... . هم به لحاظ امکانات و توسعه‌یافتگی و هم از منظر موقعیت جغرافیایی استراتژیک، اجاره آپارتمان در بلوار کشاورز برای سکونت و یا مقاصد اداری گزینه‌ای قابل تامل است. 

نقطه ثقل ارتباطی تهران

سکونت در بلوار کشور، یعنی دسترسی به نقاط مختلف تهران در کم‌ترین زمان ممکن. از تاکسی‌های عبوری گرفته تا ایستگاه‌های تاکسی میدان ولیعصر تا ایستگاه‌های پی در پی اتوبوس و بی ار تی در این محله فعال هستند و ساکنین بدون نیاز به پیاده‌روی‌های طولانی برای مقاصد دور و نزدیک به آنها دسترسی دارند. ایستگاه مترو ولیعصر و با کمی فاصله مترو انقلاب هم کار را برای کسانی که تاب ترافیک‌های طولانی مرکز تهران را ندارند آسان‌تر کرده است. البته ناگفته نماند که بلوار در در طرح ترافیک قرار دارد و رفت و آمد با خودروی سواری در این محله محدود است. همین مسئله یکی از عواملی است که باعث شده نرخ خرید آپارتمان در بلوار کشاورز به نقاط بدون طرح در همین حوالی ارزان‌تر باشد. 

سکونت در حوالی میدان ولی‌عصر

ایستگاه دوچرخه

بخش عمده‌ای از بافت بلوار کشاورز اداری و تجاری است. به خاطر داشته باشید که بلوار ایستگاه  و مسیر دوچرخه هم دارد. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز به دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند دسترسی داشته باشید. در نسل‌های اولیه سیستم دوچرخه اشتراکی عدی شما باید دوچرخه را به محلی که آن را گرفته بودید برمی‌گرداندید. الان فقط کافی است اپلیکیشن بیدود را نصب کنید و بعد از استفاده آن را در هر گوشه‌ای از شهر رها کنید تا نفر بعدی استفاده کند. این موضوع برای کسانی که در همین حوالی شاغل هستند و طرح ترافیک ندارند امتیاز بزرگی است. در این صورت هم ترافیک‌های درون مسیری را دور زده‌اید و هم به محیط زیست کمک کرده‌اید. 

بلوار بیمارستان‌ها

کشاورز و خیابان‌های اطرافش تقریبا در قرق بیمارستان‌ها و داروخانه‌هاست. بیمارستان امام خمینی در خیابان قریب، مركز طبی كودكان، بیمارستان ساسان، بیمارستان پارس و بیمارستان مصطفی خمینی در خیابان ایتالیا از این جمله هستند. همین مراکز درمانی از عوامل تردد بالا در این محله و ایجاد ترافیک، علی‌رغم طرح ترافیک است. ساختمان قوه قضاییه که درگذشته مقر وزارت کشاورزی ایران بوده هم اینجا واقع شده و بر بار ترافیکی افزوده است. اما بیش از هر چیز، بلوار کشاورز و خیابان مجاور را باید مرکز کافه‌ها و رستوران‌های شهر دانست که پاتوق شهروندان سراسر تهران هستند و سرزندگی دلچسبی به محله داده‌اند.

محل اقامت گردشگران داخلی و خارجی

یکی دیگر از ویژگی‌های بلوار کشاورز، قرار گرفتن هتل‌های مختلف در این محله است. این محله به نقاط دیدنی تهران دسترسی راحتی دارد و موزه‌های فرش و هنرهای معاصر هم که در فاصله چند دقیقه‌ای بلوار واقع شده‌اند. خود بلوار کشاورز و نقاط مجاورش هم برای توریست‌ها جذابیت دارد. کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌های مختلف مزیت مهم محله است و در واقع جلوه‌ای از سبک زندگی بخشی از جوانان ایرانی در اینجا نمایان کرده است. برای اجاره آپارتمان در بلوار کشاورز می‌توانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید و قیمت‌ها را بررسی کنید. مزیت سایت دیوار این است که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌شود به بررسی آگهی‌های مختلف پرداخت و گیر ترافیک تهران و اتلاف‌ وقت‌های طولانی نیفتاد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین