کد خبر: ۵۱۲۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

نتانیاهو: عربستان ممنوعیت استفاده از حریم هوایی‌اش در سفر به تل‌آویو را برداشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عربستان سعودی به شرکت هواپیمایی ایر ایندیا اجازه داده تا در مسیرهای جدیدش برای سفرهای رفت و برگشت به تل‌آویو از حریم هوایی این کشور عربی استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان دیدار با خبرنگاران اسرائیلی در واشنگتن به دنبال دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالی است که هنوز هیچ یک از مقامات عربستان سعودی و یا شرکت هواپیمایی ایر ایندیا در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند.

عربستان سعودی، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و برداشتن این ممنوعیت حریم هوایی ۷۰ ساله بیانگر بهبود روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی است که هر دو جز متحدان آمریکا محسوب می‌شوند و نسبت به نفوذ ایران در منطقه نگران هستند.

شرکت هواپیمایی ایر ایندیا ماه گذشته میلادی پروازهای برنامه‌ریزی شده سه بار در  هفته به تل‌آویو با استفاده از حریم هوایی عربستان را اعلام کرد اما سازمان هوانوردی مدنی ریاض در آن زمان اعلام کرده بود که چنین اجازه‌ای به این شرکت هواپیمایی داده نشده است.

شرکت هواپیمایی "ال عال" اسرائیل در هفته چهار پرواز به مومبای دارد. این پرواز هفت ساعت طول می‌کشد چراکه این هواپیماها باید ابتدا به سمت جنوب یعنی به طرف اتیوپی پرواز کرده و سپس مسیر شرق را پیش گرفته و به سمت هند پرواز کند تا وارد حریم هوایی عربستان نشود.

رسانه‌های اسرائیل اعلام کرده‌اند که این اقدام عربستان سعودی می‌تواند باعث شود تا مدت زمان این پرواز بیش از دو ساعت کاهش یابد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
عربستان هر روز عاقل تر از دیروز .
.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین