کد خبر: ۵۱۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

اپوزیسیون ونزوئلا تظاهرات خیابانی را از سر می‌گیرد

اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال یک اعتراض سراسری در اواخر ماه جاری میلادی علیه انتخابات "متقلبانه" ریاست جمهوری است که به گفته آنها به نفع رئیس جمهوری کنونی این کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین اقدام اپوزیسیون علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از موج تظاهرات خیابانی سال گذشته میلادی محسوب می‌شود.

گروه حمایتی تازه تشکیل شده‌ای موسوم به "جبهه گسترده برای ونزوئلایی آزاد"‌ که شامل احزاب اپوزیسیون و دانشجویان، فعالان اتحادیه‌ها و استادان دانشگاه‌ها می‌شود، در گردهم‌آیی روز پنجشنبه خود، خواستار تظاهرات سراسری 17 مارس سال جاری میلادی شده است.

احزاب اصلی اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین که انتخابات 20 مه سال جاری میلادی را بایکوت کرده‌اند، سال گذشته میلادی و پس از چهار ماه تظاهرات و زد و خوردهای خیابانی با نیروهای امنیتی که بیش از 120 کشته برجای گذاشت و نتوانست به استعفای مادورو بینجامد، دست از راهپیمایی‌ها و اعتراضات سراسری برداشت.

ویکتور مارکز، رئیس انجمن استادان دانشگاه‌ها که یکی از گروه‌ها در این گروه معترض تازه تاسیس است، گفت: ما علیه انتخابات متقلبانه ریاست جمهوری خواستار تظاهرات 17 مارس شده‌ایم. انتخابات 20 مه سال جاری میلادی تلاشی در جلوگیری از تغییر رئیس جمهوری و مدل سیاسی اجتماعی حاکم است که تنها باعث بدبختی کشور شده است.

بسیاری از احزاب اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات را بایکوت کرده و این مساله باعث می‌شود تا انتخابات "عادلانه" برگزار نشود.

آنها گفته‌اند که دو تن از رهبران برجسته اپوزیسیون از داشتن مشاغل دولتی منع شده، احزاب دیگر هم غیرقانونی شناخته شده‌اند و دفتر انتخاباتی ونزوئلا به صورت دائمی به نفع حزب حاکم سوسیالیست عمل می‌کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین