کد خبر: ۵۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

درخواست "شی" از "ترامپ" درباره مذاکره با کره‌شمالی

رئیس‌جمهور این کشور در جریان تماس تلفنی با همتای آمریکایی ، خواستار آغاز هر چه زودتر مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه واکنش‌ها به تحولات اخیر در ارتباط با موضوع کره شمالی، روسای جمهور آمریکا و چین در تماسی تلفنی با هم در این باره گفت‌و‌گو کردند.

بامداد امروز جمعه، یک مقام ارشد سئول در جریان سفر به واشنگتن، از موافقت رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داد؛ دیداری که به گفته رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی به منظور مذاکره برای «خلع سلاح اتمی» انجام خواهد شد.

پس از اظهارات این مقام کره جنوبی، مقام‌های آمریکایی از جمله شخص دونالد ترامپ، موافقت او برای دیدار با رهبر کره شمالی را تایید کردند اما تاریخ و مکانی برای آن اعلام نکردند.

حالا در تازه‌ترین واکنش‌ها به تحولات جاری، رئیس‌جمهور چین و همتای آمریکایی او رایزنی تلفنی برقرار کردند.

طبق گزارش «شین‌هوآ»، شی جینپینگ در این گفت‌و‌گو با ترامپ، خواستار آغاز هر چه زودتر گفت‌و‌گوها بین آمریکا و کره شمالی شد.

رئیس‌جمهور چین تصریح کرد: «ما امیدواریم که همه طرف‌های مربوطه بتوانند مواضع مثبت اتخاذ و از اقداماتی که مانع از آرام شدن وضعیت شبه جزیره کره می‌شود، حذر کنند».

بنا بر گزارش رسانه‌های چینی، وی همچنین تاکید کرد که امکان حل بحران اتمی شبه جزیره کره تنها از راه‌ دیپلماتیک و سیاسی امکان‌پذیر است.

گفته می‌شود که ترامپ در این تماس تلفنی، درباره ارسال «سیگنال مثبت» کره شمالی حرف زد و تاکید کرد مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ، «به نفع همه طرف‌ها» خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه از احتمال مذاکره مستقیم آمریکا و کره شمالی درباره مسائل شبه‌جزیره کره استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز با بیان اینکه پکن از مشاهده «علائم مثبت» خشنود است، گفته بود: «ما از تلاش‌های تمامی طرف‌ها برای حل این مسئله از طریق گفت‌وگو، حمایت و تقدیر می‌کنیم. امیدواریم تمامی طرف‌ها بتوانند شجاعت سیاسی لازم را برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی و آغاز نشست‌های چندجانبه یا دوجانبه جهت حل مسالمت‌آمیز مسائل هسته‌ای شبه جزیره کره را داشته باشند.»
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین