آفتابنیوز : این خودرو قادر است با سوخت برق حداکثر سرعت خود را به ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده ادعا میکند «سی-تو» در کمتر از ۱.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.
شرکت «ریماک» که در صنعت خودروسازی شهرت چندانی ندارد در نمایشگاه بینالمللی اتومبیل ژنو از خودروی تمام-الکتریکی فوق پرسرعت خود رونمایی کرد و مدعی شد این محصول سریعترین خودروی برقی جهان محسوب میشود.
ریماک توضیح داد این خودرو که «سی-تو» نامگذاری شده است میتواند با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. توجه داشته باشید که خودرو قادر است با سوخت برق حداکثر سرعت خود را به ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده ادعا میکند «سی-تو» در کمتر از ۱.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.
این خودرو یک موتور پیشرفته با توان ۲۳۰۰ نیوتون-متر گشتاور را در خود جا داده است و با ظاهر کلاسیک خود، خودروهای پرسرعت این چنینی را یادآور می شود. سیستم هوشمند جلو برای خنک کردن اتومبیل به چهار موتور الکتریکی مجزا متصل شده است و باتری خودرو نیز با آن در ارتباط است. ظرفیت این باتری در هر بخش ۱۲۰ کیلووات پیشبینی شده است که در نهایت میتوان ۱.۴ مگاوات انرژی را از مجموع ۶۹۶۰ سلول لیتیوم، منگنز و نیکل به دست آورد.
درهای خودرو به صورت پروانهای و به سمت بالا باز میشوند و ریماک توضیح داده است که ورود و خروج در این خودرو بسیار آسان است. عرض این خودرو نسبتا زیاد است و شرکت سازنده آن را ۱۹۶۸ میلیمتر اعلام کرده است و البته، فاصله بدنه خودرو تا زمین بسیار کم در نظر گرفته شده است. بدنه خودرو و چرخها به گونهای طراحی شدهاند که بسیار آیرودینامیک هستند تا جریان باد از روی به حداکثر سرعت برسد.
چرخها تقریبا صاف هستند تا آیرودینامیک بودن خودرو حفظ شود. لاستیکهای این خودرو در شرکت پیرِلی ساخته شده است که این لاستیکها به صورت اختصاصی در اتومبیلهای مسابقه استفاده میشود. چراغهای جلو نیز طراحی منحصر به فرد دارند و هر کدام از آنها ۵۸ چراغ LED کوچک را در خود جا دادهاند.
سیستم آیرودینامیک فعال که برای سریعترین خودروی برقی جهان در نظر گرفته شده است، آن را از نمونههای مشابه متمایز میکند. کاپوت خودرو نیز به گونهای طراحی شده است که جریان باد را هدایت میکند و در قسمت جلوی خودرو هیچ گونه شکاف دیده نمیشود. بخش جلو پنجره خودرو به صورت هوشمند عمل میکند و هر زمان که باتری نیاز به خنک شدن داشته باشد، به صورت خودکار باز میشود تا جریان هوا را به قسمت داخلی انتقال دهد. بال عقب نیز به همین صورت عمل میکند و بسته به سرعت و وضعیت خودرو، این بال کاملا خودکار باز می شود تا نیروی وارد شده به خودرو کاهش یابد. ریماک میگوید که طراحی این خودرو کاملا منحصر به فرد است و پیشتر در هیچ خودروی برقی دیگری دیده نشده است.
موبنا