کد خبر: ۵۱۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

درخواست بی‌بی‌سی از سازمان ملل برای محافظت از خبرنگارانش در ایران

شبکه بی‌بی‌سی که همواره مواضع ضد ایرانی دارد و سال‌هاست که خبرپراکنی علیه کشورمان یکی از فعالیت‌های اصلی این رسانه به حساب می‌آید، از سازمان ملل خواست تا از خبرنگارانش در ایران محافظت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
تونی هال مدیرکل شبکه بریتانیایی بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای با ادعای اینکه مجازات مقامات ایرانی علیه خبرنگاران این رسانه و خانواده‌هایشان در سال 2017 افزایش یافته است، اعلام کرد که گام‌هایی بی‌سابقه را در این زمینه در سازمان ملل بر خواهد داشت و خواستار محافظت از خبرنگارانش در ایران خواهد شد.  

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، بی‌بی‌سی در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: خبرنگارانش که در بخش فارسی این شبکه در لندن فعالیت می‌کنند خانواده‌هایشان در ایران از زمان راه‌اندازی ایستگاه ماهواره‌ای شبکه بی‌بی‌سی در سال 2009 تاکنون از سوی مقامات ایرانی هدف قرار گرفتند.

بی‌بی‌سی همچنین مدعی شد که آزار و اذیت علیه این افراد سال گذشته زمانی که مقامات ایرانی اعلام کردند کار این شبکه یک جرم علیه امنیت ملی ایران است و اموال بیش از 152 نفر از کارکنان فعلی و پیشین بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی را مسدود کردند، افزایش یافت.

بی‌بی‌سی در ادامه اعلام کرد که در همین راستا در حال برنامه‌ریزی برای یکسری اقدامات به همراه فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در جریان سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین