کد خبر: ۵۱۳۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

پلیس مخالف شادی و سرور مردم نیست

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه حضور پلیس در مراسم ها و مناسبت ها به خاطر ایجاد امنیت است، گفت: پلیس هیچگاه مخالف شادی و سرور مردم نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ عبداله فاتحی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: با مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال و کسانی که امنیت مردم را برهم بزنند برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اینکه کلمه سرور و شادی 21 بار در آیات قرآن تکرار شده است، افزود: منظور شادی و سروری که در قرآن بیان شده، شادی که برای دیگران آسیب زا باشد، نیست .

فاتحی با اشاره به اینکه حضور پلیس در مراسم ها و مناسبت های آخر سال برای ایجاد امنیت در جامعه است، عنوان کرد: پلیس هیچگاه مخالف شادی و سرور مردم نیست .

وی با اشاره به اینکه ما در آیین و رسوم گذشته خود چهارشنبه آخرسال را نداشتیم، عنوان کرد: در گذشته بیشتر مراسم های ما محله محور و بزرگ محور بود .

فاتحی عنوان کرد: در مراسم های چهارشنبه آخرسال و نوروز امسال 86 نفر مصدوم داشتیم که 70 نفر از این تعداد را مردان و 16 نفر را بانوان تشکیل می دادند .

وی با اشاره به اینکه 14 درصد سوختگی بین مصدومان داشتیم، اعلام کرد:  59 نفر از مصدومان آخر سال استفاده کنندگان از مواد محترقه و 26 نفر رهگذر بودند .

معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: رسانه ها با قلم فرسایی خود رسومات اصیل کردی را احیا کنند تا آسیب های این ایام را کاهش دهیم و دیگر شاهد وقایع این ایام نباشیم .

وی بیان کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز نه تنها از توان پلیس کم نخواهد شد بلکه تمام توان خود را در این ایام بکار می گیرد و تمام حرکات و سکنات مجرمان را کنترل خواهد کرد .

وی با اشاره به آغاز آموزش های آشنایی با خطرات و آسیب های رفتارهای پر خطر و استفاده از ترقه  برای جامعه هدف گفت: در این دوره های آموزشی با عنوان "نه به ترقه" تلاش شد تا دانش آموزان پول هایی را که برای خرید ترقه اختصاص داده بودند را برای کمک به هم نوع خود اختصاص دهند .

فاتخی عنوان کرد: هرگونه اسباب کشی در ایام تعطیلات نوروزی باید به نیروی انتظامی اطلاع داده شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 84 درصد سرقت های به وقوع پیوسته در استان کشف شدند اذعان کرد: خوشبختانه در استان سرقت مهمی را نداشتیم و اگثر سرقت ها خرد بوده است .

معاون فرهنگی فرمانده انتظامی استان کردستان با اعلام اینکه در حوزه جرایم پنهان نیز 97 درصد جرایم کشف شده است خاطرنشان کرد: در حوزه تصادف درون شهری نیز دو درصد کاهش وقوع تصادفات 6 درصد کاهش متوفیان تصادفات را داشته ایم .

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
متاسفانه در عمل اینطور نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین