کد خبر: ۵۱۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲

گرمترین شهر کشور کجاست؟

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز راسک با بیشینه دمای ۳۹.۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر راسک امروز دمای هوا در ۱۵ شهر استان بالای ۳۰ درجه بود و شهر‌های زابل، زهک، هامون، دلگان و نیکشهر نیز دمای بالای ۳۸ درجه را تجربه کردند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روند افزایش دما در استان ادامه دارد و می‌توان گفت که افزایش دما مهم‌ترین پدیده موجود در استان است که تا روز‌های پایانی هفته تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به وقوع وزش باد در بخش‌های شمالی استان ادامه داد: از اواخر وقت امروز و فردا در شهر‌های شمال استان وزش باد متوسط و به نسبت شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک می‌شود.

ملاشاهی گفت: امروز آسمان نیمه شمالی و مرز شرقی استان در بعدازظهر قسمتی ابری بوده و پدیده غالب در استان تداوم گرما است به طوری که در روز‌های پایانی هفته افزایش دما کاملاً محسوس خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به مه‌آلود بودن سواحل جنوب استان اشاره کرد و گفت: سواحل دریای عمان مه‌آلود و غبارآلود است. از اواخر وقت امروز و سه‌شنبه به علت افزایش شدت وزش باد بر روی دریا، دریای عمان به‌ویژه در نواحی شرقی مواج می‌شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ارتفاع موج دریای عمان به ۹۵ سانتی‌متر رسید، اما با وزش باد‌های شدید بر روی دریا، این ارتفاع افزایش‌یافته و دریا مواج و متلاطم خواهد شد. دیروز نیز ارتفاع موج دریا به ۱۱۸ سانتی‌متر رسید.

ملاشاهی درباره وضعیت دمایی شهر‌های استان در شبانه‌روز گذشته نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته راسک با بیشینه دمای ۳۹.۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان و کشور و خاش با دمای ۱۱ درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموع افزایش دمای هوا در نقاط مختلف استان تا پایان هفته بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین