کد خبر: ۵۱۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

نامه عربستان علیه ایران به شورای امنیت: موشک های شلیک شده به ریاض ایرانی است

عربستان در این نامه مدعی شده ایران، انصارالله را به موشک‌های بالستیک مجهز می‌کند، از شورای امنیت خواسته به مسئولیت‌های خود در حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی و نیز ضرورت پاسخگو کردن ایران در این رابطه عمل کند.
آفتاب‌‌نیوز : عربستان بار دیگر اتهام‌زنی‌های خود را مبنی بر اینکه موشک‌های یمنی شلیک شده به سمت این کشور «ایرانی» هستند، تکرار کرد و نامه‌ای علیه ایران به شورای امنیت تحویل داد.

پس از آنکه ارتش یمن در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف عربی متجاوز علیه یمن چند موشک به سمت عربستان شلیک کرد، «عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نامه‌ای در این خصوص و علیه ایران، به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داد.

بر اساس گزارش شبکه «العربیه»، عربستان در این نامه بار دیگر مدعی شده ایران، انصارالله را به موشک‌های بالستیک مجهز می‌کند، از شورای امنیت خواسته به مسئولیت‌های خود در حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی و نیز ضرورت پاسخگو کردن ایران در این رابطه عمل کند.

این نامه یک روز پس از دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت تحویل داده می‌شود.

دوشنبه (دیروز) «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی با نمایش قطعاتی از موشک‎های یمنی شلیک شده به عربستان سعودی مدعی شد که ائتلاف، اسنادی را در اختیار دارد که نشان می دهد موشک‌های شلیک شده ایرانی است و توسط ایران در اختیار انصارالله قرار می‌گیرد.

موشک‌های مذکور یکشنبه (دو روز پیش) عمق خاک عربستان را هدف قرار گرفت و سامانه دفاع هوایی پاتریوت سعودی، به جای هدف‌گیری موشکهای شلیک‌شده از سوی انصارالله، سایه آن را نشانه رفت و بدون اصابت به هدف تغییر مسیر داد و در یک منطقه مسکونی فرود آمد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین