کد خبر: ۵۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

می توانید دنیا را بدون ماشین تصور کنید؟! در اینکه خودروها وسایل به درد بخوری هستند هیچ شکی نیست اما با این حال آن ها آلودگی و سرو صدا تولید میکنند و ساختار شهری را تغییر می دهند. تا به حال به شهرهای بدون ماشین فکر کرده اید؟
آفتاب‌‌نیوز : می توانید دنیا را بدون ماشین تصور کنید؟! در اینکه خودروها وسایل به درد بخوری هستند هیچ شکی نیست اما با این حال آن ها آلودگی و سرو صدا تولید می کنند و ساختار شهری را تغییر می دهند. تا به حال به شهرهای بدون ماشین فکر کرده اید؟

شهرهای زیادی در دنیا هستند که هیچ کدام از اهالی اش ماشین ندارند پس اگر از سروکله زدن با ترافیک و دنبال جا پارک گشتن خسته شده اید به یکی از این شهرها بروید.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

جزیره ماکیناک که در دریاچه هیوران قرار دارد از سال ۱۸۹۸ تا به حال هیچ وسیله ی نقلیه ی موتوری ندارد. امروز این جزیره تبدیل به تفریحگاه تابستانی محبوبی شده و خانواده ها، طبیعت دوستان و طرفداران تاریخ را به خود جذب می کند. در این جزیره برای رفت و آمد فقط می توانید از دوچرخه و یا درشکه های اسبی استفاده کنید. مطمئنا تماشای شهری که در آن اسب درشکه ها به این طرف و آن طرف می روند جالب است انگار زمان یخ زده است و خبری از زندگی شهری مدرن نیست.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

در آنسوی سواحل نورماندی در شمال غربی فرانسه جزیره ای به اسم سرک قرار دارد که بخشی از جزایر مانش انگلیس است. این جزیره، کوچک است اما هیچ چیزی از چشم اندازهای باشکوه کم ندارد و جایی عالی برای کوه نوردی و دوچرخه سواری است. تنها وسیله ی حمل و نقلی که در این جزیره اجازه رفت و آمد دارد تراکتور است و برای رفت و آمد یا باید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و یا سوار کالسکه شوید.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

ونیز یکی از زیباترین و رمانتیک ترین شهرهای جهان است که گردشگران زیادی آرزوی بازدید از ان را دارند و دوست دارند یک بار هم که شده این شهر تماشایی را از نزدیک ببینند. اگر رفت و آمد ماشین ها در ونیز مجاز بود آن وقت دیگر ونیزی که ما می شناسیم این شکلی نبود! برای رفت و امد در بین جزایر ونیز باید سوار اتوبوس های آبی شوید و برای قایق سواری در کانال های آبی، قایق های گوندولو منتظرتان هستند.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

مراکش دنیایی متفاوت و سرزمینی که نمونه اش در هیچ جای دنیا نیست. مرکز تاریخی فاس پر از خیابان های قرون وسطایی پیچ در پیچ است که نبود ماشین نمایی جذاب و دیدنی را برای آن ها به وجود آورده است. در این خیابان ها و کوچه پس کوچه ها پیاده قدم بزنید و از مساجد، رستوران ها و مغازه ها دیدن کنید تا بعد از مدتی محسور جذابیت جادویی شهری شوید که گردشگران زیادی را سالانه به خود جذب می کند. مطمئنا جایی تاریخی که در آن اثری از ماشین نباشد تاریخ دوستان را چنان مجذوب می کند که دلشان نمی خواهد حالا حالاها این شهر را ترک کنند.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

شهری تماشایی و کوچک که در دره ی کالاموچیتا قرار دارد و شبیه دهکده ی کوه های آلپ است. پیاده روها ظاهر این شهر را درست مثل کتاب های رنگارنگ داستان کرده اند. گردشگران زیادی برای گشت و گذار در میان طبیعت، جنگل گردی، تماشای آبشارها و کمپ زدن زیر ستاره ها به این شهر می روند. همه ی کسانی که می خواهند وارد این شهر شوند باید ماشین ها را پارک و بقیه ی مسیر را از کنار پل «ریو دل مدیو» پیاده روی کنند.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

هیدرا شهری تماشایی در ساحل دریای اژه است که مثل بهشت می ماند. هیچ وسیله حمل و نقل چرخ داری حق عبور از خیابان های سنگ فرش شده ی شهر را ندارد و این یعنی فقط عابران پیاده و اسب ها می توانند در این خیابان ها رفت و آمد کنند. هیدرا که بخشی از جزایر سارونیک است به معماری جذاب، آب های آبی، خلیج های پنهان و مسیرهای ساحلی زیبا معروف است.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

وقتی به سمت جزیره «بلد هد آیلند» می روید نگرانی ها و ماشین خود را پشت در بگذارید! این جزیره تماشایی با سواحل آرامش بخش، زمین های گلف و کلبه های عجیبش به مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. برای رفت و آمد در این جزیره گزینه های هیجان انگیزی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و درشکه سواری در اختیارتان است.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

خیتهورن در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی آمستردام قرار دارد و خیلی ها به آن ونیز هلند می گویند. در این شهر ۱۸۰ پل هست که بر روی کانال ها کشیده شده اند و شهر را شبیه تابلوهای نقاشی کرده اند. برای گشت و گذار در این شهر می توانید در کانال ها قایق سواری کنید و یا در دیگر قسمت ها پیاده روی کنید.

هیچ کدام از مردم این شهرها ماشین ندارند!

جزیره آتش که جایی عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی ست در سواحل جنوبی لانگ آیلند قرار دارد و سواحل، پارک ها و خلیج هایش در تابستان با گردشگرانی که دارند جذاب تر از همیشه هم می شوند. محلی ها و توریست ها برای رفت و آمد در جزیره دوچرخه سواری می کنند و یا پیاده راه می روند و از مناظر جذاب لذت می برند.

منبع: huffingtonpost.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین