کد خبر: ۵۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
فرمانده پلیس راه استان:

45 درصد تصادفات جاده‌ای کردستان مربوط به رانندگان خارج از استان بوده است

فرمانده پلیس راه استان کردستان از افزایش تصادفات در محورهایی روستایی استان از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: 45 درصد تصادفات جاده ای در استان مربوط به خودروهایی با پلاک های خارج از استان و مسافران نوروزی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ عیسی گوهری،  از افزایش تصادفات در محورهای روستایی استان از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار کرد: 45 درصد تصادفات جاده ای در استان مربوط به خودروهایی با پلاک های خارج از استان و مسافران نوروزی بوده است.

وی بیشترین عامل تصادف در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان را عدم توانایی در کنترل خودرو، انحرف به چپ و عدم رعایت حق تقدم دانست و افزود: سال جدید ما در جاده های استان شاهد رشد 22 درصدی تردد نسبت به سال قبل بوده ایم.

فرمانده پلیس راه استان کردستان اعلام کرد: با توجه به اینکه جاده های استان کردستان کوهستانی هستند، عدم توانایی رانندگان در کنترل خودرو منجر به واژگونی و در نتیجه تصادف در محورهای استان شده است که در این راستا رانندگان باید با سرعت مجاز در جاده‌های استان رانندگی کنند.

وی بیان کرد: رانندگانی که در جاده‌ها قصد اعمال یک حرکت سبقت، گردش و یا اصلاح مسیر را دارند، رعایت قوانین و مقررات را حتما مورد توجه داشته باشند تا دچار آسیب نشوند.

سرهنگ گوهری استفاده از کمربند ایمنی و استفاده درست از ظرفیت خودرو را نیز یکی از عوامل اصلی در کاهش مرگ  میر و مجروحین در تصادفات دانست و گفت: رانندگان نباید بیشتر از ظرفیت خودرو مسافر داشته باشند چراکه همین امر باعث آسیب بیشتر در هنگام تصادف خواهد شد.

وی عنوان کرد: در تصادف پراید در یکی از محورهای استان تعداد سرنشینان آن هفت نفر بود که منجر به آسیب بیشتر به سرنشینان شد.

فرمانده پلیس راه کردستان تأکید کرد: رانندگان در هنگام رانندگی باید بیشترین توجه خود را به رانندگی داشته باشند و از تلفن همراه استفاده نکنند چراکه در تصادفات به وقوع پیوسته استفاده از تلفن همراه عامل وقوع تصادف بوده است.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین