کد خبر: ۵۱۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
با حضور الهام علی اف؛

مراسم استقبال رسمی از روحانی در کاخ ریاست جمهوری آذربایجان برگزار شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در 'زاگولبا' کاخ ریاست جمهوری آذربایجان، به طور رسمی از سوی 'الهام علی اف' همتای آذربایجانی خود مورد استقبال قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» و «الهام علی اف» رئیسان جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیات های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
پس از مراسم استقبال رسمی، مذاکرات دوجانبه روسای جمهوری ایران و آذربایجان و هیاتهای عالیرتبه دو کشور آغاز شد.
در حاشیه مذاکرات روسای جمهوری و سپس هیات های عالیرتبه ایران و آذربایجان، چندین سند همکاری نیز به امضای مقام های دو کشور می رسد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز چهارشنبه به دعوت رسمی رئیس جمهوری آذربایجان در صدر یک هیات بلند پایه، وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.
وی پیش از سفر به باکو نیز در سفری دو روزه در عشق آباد با قرباقلی وردی محمد اف همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت و گو کرد. 
در جریان سفر رئیس جمهوری 13 سند همکاری بین مقامات عالی ایران و ترکمنستان در عشق آباد به امضا رسید.
افتتاح کارخانه خودروسازی مشترک آذرماش - ایران خودرو، افتتاح پروژه ریلی آستارا و افتتاح مرکز برق از برنامه های سفر دکتر روحانی به جمهوری آذربایجان است.
همچنین در این سفر، سند همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز دریای خزر امضاء می‌شود که سند مهمی در راستای توسعه روابط اقتصادی تهران – باکو است.
«محمود واعظی»رئیس دفتر رئیس‌جمهور، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت،«عباس آخوندی» ‌وزیر راه و شهرسازی، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.
سفر به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در ایام نوروز، نخستین دور از سفرهای منطقه ای حسن روحانی رئیس جمهوری در سال 1397 محسوب می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین