کد خبر: ۵۱۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

کارگردان روس در راه تهران

کارن شاخنازاروف کارگردان روسیه از مهمانان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
کارن شاخنازاروف کارگردان روسیه از مهمانان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود و فیلم «قاتل تزار» او در بخش بازسازی کلاسیک‌ها به نمایش درمیآید.

کارن شاخنازاروف 66 ساله تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سینمای شوروی و حالا روسیه است که از سال 1998 رییس استودیوی «مُسفیلم» شد. 

وی پیش از این در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال 1388 برای فیلم «اتاق شماره شش» که بر اساس یکی از آثار آنتوان چخوف ساخته شده است، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای بین‌الملل را دریافت کرد. 

وی درام «قاتل تزار» را در سال 1991 با حضور مالکوم مک‌داول و اولگ یانکوفسکی در نقش‌های اصلی ساخت؛ فیلمی که به بخش اصلی جشنواره کن همان سال راه پیدا کرد و برای تصاحب نخل طلا رقابت کرد. از این فیلم دو نسخه وجود دارد که یکی به زبان انگلیسی است و بعداً توسط بازیگران روس دوبله شد و دیگری به زبان روسی. البته در نسخه دوم، مک‌داول وانمود می‌کند که به زبان روسی صحبت می‌کند و بعداً نقش او را یک بازیگر روس گفت.

شاخنازاروف در سال 2012 با فیلم «ببر سفید» به عنوان نماینده رسمی روسیه به بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار هشتادوپنجمین مراسم آکادمی معرفی شد اما سرانجام از راهیابی به فهرست کوتاه نهایی بازماند. 

او در ماه مارس 2014 نامه‌ای را در حمایت از موضع رییس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین درباره مسأله اوکراین و شبه‌جزیره کریمه امضا کرد که منجر به ممنون‌الورودی او به اوکراین شد. 

فیلم «قاتل تزار» که در بخش بازسازی کلاسیک های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید محصول 1991 اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا است.

داستان فیلم از این قرار است که تیموف‌یِف بیمار تیمارستان ادعا می‌کند همان مردی است که تزار الکساندر دوم را در سال 1881 و نوه‌اش تزار نیکولاس دوم را در سال 1918 به قتل رسانده است. دکتر اسمیرنوف تصمیم می‌گیرد شیوه درمانی عجیب‌وغریبی را روی او اجرا کند اما اوضاع طبق انتظارها پیش نمی‌رود و اتفاقی غیرمنتظره روی می‌دهد. 

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین