کد خبر: ۵۱۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

کالای جعلی به تولید صدمه غیرقابل جبران می‌زند

یک کارآفرین گفت: برای حفظ بازار فرش بیش از هر موضوعی باید اهتمام جدی برای حفظ کیفیت تولید داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
کاظم شفقی  اظهار داشت: تنها با رشد تولید و فروش، اشتغال میسر می‌شود و فرش ایرانی برای حضور در بازار های جهانی و داخلی باید به صورت جدی کیفیت تولید را حفظ و ارتقا دهد.

به گزارش نامه نیوز، شفقی افزود: فرش تقلبی و سوءاستفاده از نام برندهای شناخته شده ایرانی مانند فرش شفقی تبریز متاسفانه به روال عادی در بازار تبدیل شده و عملا موجب شک و تردید در بین خریداران می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکید بر کیفیت علت اصلی ماندگاری برند فرش شفقی تبریز بعد از 57 سال تلاش و کوشش به عنوان یک برند با کیفیت بالای تولید فرش از نظر بافت و نقش در اذهان است.

شفقی اضافه کرد: در فضای رقابت با کالاهای خارجی تنها کیفیت است که مردم را جذب کالای ایرانی می‌کند و تولیدکنندگان ایرانی نیز باید باور کنند که کالای جعلی یا سوءاستفاده برند کالای با کیفیت ایرانی با ارائه محصول کم کیفیت به همه از جمله تولیدکنندگان صدمه غیرقابل جبران می‌زند.

وی تاکید کرد: بیکاری و رکود از نتایج ارائه کالای تقلبی توسط تولیدکنندگانی است که به اعتماد مردم در خرید کالای باکیفیت مرغوب و سوءاستفاده از نام کالاهای اصلی صدمه می‌زنند و نتیجه‌اش، اقبال به سوی کالاهای مشابه خارجی حتی فرش است.

شفقی اضافه کرد: غیرقابل تصور است که حتی فرش ماشینی را به جای فرش دستباف با نام فرش  شفقی در بازار ارائه کنند و خریدار  بعدا متوجه شود که این فرش تنها از نام فرش شفقی تبریز سوءاستفاده کرده است وکیفیت آن را ندارد و اصولا ارتباطی با کارگاه قالی‌بافی فرش شفقی تبریز ندارد.

شفقی در ادامه گفت: متاسفانه ساختار حقوقی مناسبی برای جلوگیری از کالای کم کیفیت در بازار و یا سوءاستفاده از نام نشان‌های تجاری نداریم.

این کارآفرین از مردم خواست که هنگام خرید از انطباق نام برند تجاری با محصول اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: طی 57 سال گذشته اهتمام فرش شفقی تبریز فقط به حفظ کیفیت و استاندارد بین‌المللی به‌ویژه در اروپا و آمریکا برای جلب هزاران خریدار خارجی و داخلی بوده است.

شفقی سربلندی ایران و تولید ایرانی را با حفظ کیفیت برای  حذف رقبا در بازارهای بین المللی دانست و تاکید کرد: فرش شفقی تبریز در نیم قرن تلاش نام ایران را در اقصی نقاط جهان معرفی کرده و معرف فرش ایرانی با بهترین بافت و زیباترین نقش‌ها و بهترین کیفیت ممکن از نظر جنس نخ و ابریشم بوده است.

وی در پایان از همه علاقمندان به صنعت فرش خواست در معرفی فرش ایرانی و حفظ و تقویت این هنر اصیل و ماندگار ایرانی از هیچ قدمی فروگذار ننمایند.

منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین