کد خبر: ۵۱۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

درخواست مسئولان اسرائیلی برای حمله آمریکا به سوریه/ لیبرمن:مداخله اسرائیل منتفی نیست

چندین تن از مقام‌های اسرائیلی از آمریکا خواسته‌اند بعد از آنچه که آنها "حمله شوک‌آور" در دومای سوریه خواندند،‌ به سوریه حمله کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه راشاتودی، این مقام‌ها درعین حال سرکوب گری نیروهای امنیتی اسرائیل علیه معترضان در غزه را "دفاع شخصی" خواندند که ارزش توجه ندارد!

گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی و امور راهبردی اسرائیل در این اظهارات مداخله جویانه گفت، واشنگتن باید در پاسخ به حمله شیمیایی در شهر دومای سوریه که وی دولت سوریه را متهم به انجام آن کرد، اقدام به حمله علیه دمشق کند.

اردان همچنین اظهار کرد که شخصا امیدوار است آمریکا اقدام نظامی علیه سوریه صورت دهد.

وی همچنین افزود که اتفاق رخداده در دوما نشان دهنده لزوم افزایش سربازان آمریکایی در سوریه است.

از سوی دیگر یوآو گالانت، وزیر مسکن اسرائیل و ژنرال سابق ارتش این رژیم در اظهارات مشابهی خواهان حملات نظامی مستقیم علیه شخص رئیس‌جمهور سوریه شد.

او مدعی شد:« بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه "فرشته مرگ" است و جهان بدون او جای بهتری خواهد بود»!

آیزاک هرتزوک، رهبر اپوزیسیون اسرائیل نیز از آمریکا خواست اقدام نظامی قاطعانه علیه سوریه انجام دهد و همزمان مقام‌های اسرائیلی در اظهارات دیگری نشان داده‌اند که از توجه جامعه بین‌المللی به تحولات نوار غزه خرسند نیستند.

طی روزهای گذشته ده‌ها معترض فلسطینی در جریان اعتراضات گسترده خود در نوار غزه به دست نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده‌اند اما اردان می‌گوید جامعه بین‌المللی "به غلط" به این موضوع توجه می‌کند.

او خاطر نشان کرد: حمله "شوک‌آور" اخیر در سوریه نشان می‌دهد که یک ریاکاری باورنکردنی بین‌المللی از سوی جامعه بین‌المللی وجود دارد چراکه بر رویارویی اسرائیل با سازمان "تروریستی" حماس به عنوان "سازمانی که غیرنظامیان را به حصار مرزی می‌فرستد"، تمرکز می‌کند در حالی که هر روز ده‌ها نفر در سوریه کشته می‌شوند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل نیز جامعه بین‌المللی را به خاطر آنچه که او "بی‌توجهی عمدی به تراژدی‌های انسانی در سوریه و کشورهای دیگر در عین انتقاد ناعادلانه از اقدامات اسرائیل" خواند، محکوم کرد.

او گفت: جهان از بابت مرگ غیرنظامیان در سوریه "راضی" است در حالی که ارتش اسرائیل را متهم به کشتن فلسطینیان در جریان "اقدامات دفاع شخصی‌اش" می‌کند.

در عین حال لیبرمن هرگونه مداخله اسرائیل در جنگ سوریه را منتفی ندانست.

او در مصاحبه با رادیوی اسرائیلی KANN در جواب پرسشی درباره تحولات در سوریه گفت: من همواره براساس این فرضیه عمل می‌کنم که درنهایت اسرائیل مجبور خواهد شد به تنهایی هم با تهدید از سمت شمال و هم با تهدید از سمت جنوب برخورد کند.

لیبرمن در عین حال از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از بابت اظهارات اخیرش درمورد کاهش نظامیان آمریکایی در سوریه انتقاد کرده و گفت: ترامپ در این اظهارنظرش درباره این موضوع "نظر او را نپرسیده است".

ایده مداخله اسرائیل در سوریه از سوی دیگر از طرف خاخام "ییتزاک یوسف" مورد حمایت قرار گرفت.

او تحولات در سوریه را یک "نسل کشی به بی‌رحمانه‌ترین شکل" خواند و مدعی شد: "ما یک وظیفه اخلاقی داریم که ساکت نمانیم و برای متوقف کردن این کشتار تلاش کنیم."

دور جدید اعتراض‌ها در نوار غزه در تاریخ ۳۰ مارس آغاز شده و قرار است تا ۱۵ مه ادامه داشته باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین