کد خبر: ۵۱۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

استاندار تهران: کشاورزان به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب شوند

استاندار تهران با اشاره به کمبود منابع آبی با توجه به کاهش بارش‌ها گفت: امسال با مشکلاتی به دلیل کمبود بارش‌ها مواجه هستیم و لازم است تا کشاورزان را به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب کنیم و در این راه فکر، همراهی همه دستگاه‌ها و همدلی در شرایط بحرانی ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران با تقدیر از اقدامات دستگاه‌های استان در تنظیم بازارشب عید گفت: تنظیم بازار در ایام پایانی سال گذشته در شرایطی انجام شد که تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ با مشکل آنفولانزا مواجه بودند اما در سطح کشور و استان تهران با برنامه ریزی صحیح موضوعات مدیریت شد.

وی افزود: سال گذشته با سرما زدگی محصولات میوه در شمال کشور رو به رو شدیم و بخش زیادی از میوه‌ها به بازار نرسید اما همراهی دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی ها موجب شد تا هم میوه خوب در بازار تأمین شد و هم کشاورزان زیان ندیدند.

استاندار تهران  به همراهی خوب و اثرگذار شهرداری با دولت در تأمین و توزیع اقلام تنظیم بازار شب عید نیز  اشاره کرد.

مقیمی گفت: امسال با مشکلاتی به دلیل کمبود بارش ها مواجه هستیم و لازم است  تا کشاورزان را به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب کنیم و در این راه فکر،همراهی همه دستگاه ها و همدلی در شرایط بحرانی ضروری است.

همچنین در  این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش تأمین و توزیع میوه تنظیم بازار در ایام پایانی سال ٩٦ و نوروز ٩٧ از سوی مدیرکل جهادکشاورزی استان ارائه شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه امسال با کمترین میزان ضایعات و هدر رفت میوه در ایام تنظیم بازار شب عید مواجه بودیم عنوان کرد: در تأمین مایحتاج شب عید در اقلام برنج،مرغ و تخم مرغ به خوبی اقدام شد و ٩ هزار تن برنج ذخیره سازی شد که از این میزان با ٤١٥٠ تن برنج نیاز استان تأمین شد و ٦٠٠ تن مرغ گرم ، دو هزار تن مرغ منجمد ، ٣٧٠ تن گوشت گوساله و ٢٨٠٠ تن گوشت گوسفند ذخیره و توزیع شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ذوالفقاری در ادامه ارائه این گزارش گفت: در ایام پایانی سال ٩٦ و نوروز ٩٧ ، حدود دو هزار تن سیب  تا قیمت ٢٧٠٠ تومان و چهار هزار تن پرتقال تا ١٨٠٠ تومان به قیمت تنظیم بازار در این ایام تأمین و ذخیره سازی شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین