کد خبر: ۵۱۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

اعتراض امارات به اقدام سومالی در متوقف کردن و اخاذی هواپیمای مسافربری این کشور

در این هواپیمای شخصی ۴۷ تن از نیروهای نظامی امارات سوار بودند، مسئولان سومالیایی با زور اسلحه از آنها مبالغی را برای حمایت از ارتش سومالی و مربیان آن اخذ کردند و این امر موجب تاخیر چند ساعته پرواز بازگشت این هواپیما شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امارات اقدام مسئولان کشور سومالی در متوقف کردن یک هواپیمای شخصی در فرودگاه بین‌المللی موگادیشو با ۴۷ مسافر و اخاذی از آنها با تهدید اسلحه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت خارجه امارات با انتشار بیانیه‌ای اقدام روز یکشنبه (هشتم آوریل جاری) مسئولان کشور سومالی در سرقت یک فروند هواپیمای شخصی مسافربری که در امارات ثبت شده بود و نگه داشتن آن در فرودگاه بین‌المللی موگادیشو را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه‌ آمده است، در این هواپیمای شخصی ۴۷ تن از نیروهای نظامی امارات سوار بودند، مسئولان سومالیایی با زور اسلحه از آنها مبالغی را برای حمایت از ارتش سومالی و مربیان آن اخذ کردند و این امر موجب تاخیر چند ساعته پرواز بازگشت این هواپیما شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، طبق توافق امضا شده میان دو کشور سومالی و امارات در نوامبر ۲۰۱۴ درباره تقویت همکاری‌های نظامی میان دو طرف، مبالغ اخذ شده به حمایت از ارتش سومالی و پرداخت حقوق نیروهای آن اختصاص داشتند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: چنین اقدامی غیر قانونی بوده و با آداب دیپلماتیک موجود میان کشورها تناقض دارد. این اقدام مسئولان سومالی نقض آشکار یادداشت تفاهم امضا شده میان دو طرف در نوامبر ۲۰۱۴ درباره تقویت همکاری‌های نظامی میان دو کشور و قوانین و عرف بین‌الملل است.

وزارت خارجه امارات در پایان تاکید کرد: ما این تجاوز از قوانین و عرف بین‌الملل را در شرایطی که انواع حمایت‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و انسانی در تاریک‌ترین شرایط برای برقراری امنیت و ثبات در سومالی به این کشور ارائه می‌شود، به شدت محکوم می‌کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین