کد خبر: ۵۱۸۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

واکنش وزرای دفاع فرانسه و آلمان به حمله آمریکا به سوریه

'فلورانس بارلی' وزیر دفاع فرانسه با بیان این مطلب که کشورش طرف روسی را در جریان پیوستن نیروهای پاریس به آمریکا وانگلیس جهت حمله به سوریه قرار داده بود، ادعا کرد: ما روسیه را از قصد خود برای حمله به سوریه آگاه کرده بودیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از  پایگاه خبری روسیا الیوم، 'بارلی' در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'جان اف لودریان' وزیر خارجه فرانسه گفت ، ما به دنبال رویارویی نیستیم و مخالف هرگونه تشدید بحران در منطقه ایم و این همان چیزی است که ما را ناگزیر کرد پیش از حمله به روسیه اطلاع دهیم.
وی افزود: حمله هوایی به مرکز تحقیقات مواد شیمیایی سوریه و دو تاسیسات دیگر توسط آمریکا ، نیروهای فرانسه و انگلیس با استفاده از موشک های کروز صورت گرفت.
لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز گفت : حمله نیروی هوایی فرانسه به اهدافی در سوریه ،هم پیمانان سوریه را هدف قرار نداد.

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، صبح امروز به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد.


تاکید آلمان بر احیای روند صلح سوریه در ژنو

وزیر دفاع آلمان امروز (شنبه) با وجود حمایت از حملات هوایی علیه سوریه و توجیه پذیر خواندن آنها، خواستار اقدامات جدیدی برای احیای روند صلح سوریه در ژنو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در هانوفر به خبرنگاران گفت: باید امروز هرکاری انجام شود تا روند سیاسی مذاکرات صلح ژنو از سر گرفته شده و به آلام و درد و رنج مردم سوریه خاتمه داده شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هفته جاری حضور نیروهای نظامی کشورش در اقدام نظامی در سوریه را رد کرد اما گفت که از اقدامات غربی در واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه حمایت می‌کند.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‏


بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

ايرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین