کد خبر: ۵۱۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

در اقدسیه خانه بخریم یا زعفرانیه؟

اقدسیه و زعفرانیه هر دو در منطقه یک تهران قرار گرفته‌اند، بافت شبه روستایی دارند و گران‌قیمت‌ترین خانه‌های تهران را در خود جای داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
اقدسیه و زعفرانیه هر دو در منطقه یک تهران قرار گرفته‌اند، بافت شبه روستایی دارند و گران‌قیمت‌ترین خانه‌های تهران را در خود جای داده‌اند. جمعیت زعفرانیه در آخرین سرشماری بیش از ۲۴ هزار نفر اعلام شده است. اقدسیه اما حدودا 20 هزار نفر جمعیت دارد که البته مساحت کمتری هم نسبت به زعفرانیه دارد. در ادامه برای خرید خانه در اقدسیه و زعفرانیه، به مقایسه شرایط سکونت و نرخ خرید مسکن در دو محله خواهیم پرداخت. 

موقعیت و دسترسی

در کل می‌توان گفت زعفرانیه موقعیت استراتژیک‌تری نسبت به اقدسیه دارد. کاخ موزه سعدآباد، فرمانداری شمیرانات، چندین سفارت از جمله سفارت‌های بزیل، آفریقای جنوبی، بلاروس و اندونزی و هم‌چنین دادگاه ویژه روحانیت در این محله واقع شده و اهمیت و امنیت زیادی به این محله بخشیده است. اقدسیه هم امن است اما اما اراضی نظامی سپاه و ارتش بافت محله را ناهمگون کرده است. از طرفی دیگر مزیت سکونت در زعفرانیه نسبت به خرید خانه در اقدسیه، دسترسی بهتر به وسائل حمل و نقل عمومی است. خیابان ولیعصر با ایستگاه‌های بی‌ار‌تی در مجاورت این محله قرار گرفته و تا ایستگاه مترو میدان تجریش  فاصله‌ای کوتاه در حد یک تاکسی وجود دارد. اتوبان چمران، خیابان ولیعصر، خیابان ولنجک و خیابان شریعتی مسیرهای دسترسی به زعفرانیه هستند.

مراکز تجاری و معضل ترافیک

مرکز خرید پالادیوم، بامیک زعفرانیه، میلان، پیرامید و زعفرانیه پلازا از مراکز عظیم تجاری زعفرانیه هستند. مراکز دیگری چون پارمیس هم در حال احداث است. بازار قائم میدان تجریش هم محل رجوع اهالی برای رفع مایحتاج روزمره بوده. متجمع بزرگ تجاری ارگ در تجریش هم تمامی برندهای باکیفیت ایرانی و خارجی را در خود جای داده است. بافت تجاری در این محله رو به افزایش است. همین موضوع باعث ایجاد ترافیک وحشتناک به ویژه در خیابان‌هایی مثل مقدس اردبیلی شده است. نبود هیچ‌گونه محدودیت ترافیکی برای این محله هم این معضل را تشدید کرده و مدت‌هاست که صدای اعتراض اهالی را درآورده است. در هر دو محله همیشه برج‌ها و ساختمان‌های در حال احداثی در نقاط مختلف دیده می‌شوند. 

امکانات و خدمات درمانی

اقدسیه با وجود جمعیت کمتر دو بیمارستان دارد. بیمارستان چمران و نیکان. اما زعفرانیه بیمارستان ندارد. از درمانگاه‌های این محله می‌توان به درمانگاه خیریه عمل در خیابان آصف و درمانگاه اسدآباد در خیابان نیاززاده اشاره کرد. یک مرکز اورژانس اجتماعی در مقدس اردبیلی، خانه سلامت در خیابان فلاحی و داروخانه‌های متعدد از دیگر امکانات بهداشتی و درمانی زعفرانیه هستند. جالب است بدانید یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی هم در این محله وجود دارد. 

سنت و مدرنیته در یک قاب

علی‌رغم تمامی ساخت‌وسازهای تجاری و مسکونی مدرن، زعفرانیه هم مثل اقدسیه در بخش‌هایی بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است. بهتر است بگوییم هرچه بیشتر به سمت شمال حرکت کنیم بافت سنتی بیشتر خود را نشان می‌دهد و ساختمان‌های مدرن را بیشتر در جنوب محله می‌توان پیدا کرد. اقدسیه هم در بخش‌هایی مثل اراج بافت قدیمی‌تر دارد و در گلزار مدرن‌ می‌شود و در امتداد خیابان موحد دانش به مدرن‌ترین و مجلل‌ترین ساختمان‌ها می‌رسد. عموما تصور می‌شود که قیمت خرید خانه در اقدسیه نسبت به زعفرانیه پایین‌تر است. در واقع زعفرانیه با هوای خوش و درختان بلند و سرسبزش، گران‌قیمت‌ترین محله تهران تلقی می‌شود اما در هر دو محله خانه‌ها در نقاط متعدد اختلاف قیمت دارند. مثلا در خیابان گلستان قیمت‌ خانه‌ها تقریبا مشابه و یا حتی بیشتر از قیمت خانه‌های مجلل زعفرانیه است. 

نرخ خرید مسکن

در خیابان آصف زعفرانیه، آپارتمان 73 متری ساخت سال 92، یک میلیارد و 460 میلیون تومان، یعنی متری 20 میلیون تومان آگهی شده است. در همین خیابان قیمت آپارتمان نوساز به متری بیش از 30 میلیون تومان هم می‌رسد. در خیابان گلزار اقدسیه، واحد 75 متری نوساز و دوخوابه در یک ساختمان بسیار مجلل و مجهز، دو میلیارد و 250 میلیون تومان آگهی شده است. این ساختمان استخر، سونا، جکوزی و سالن ورزشی هم دارد. در خیابان گلستان برای واحدهای مجلل بالای 200 متر، نرخ خرید خانه به متری 60 میلیون تومان هم می‌رسد. در زعفرانیه هم قیمت خانه‌ها از متری 20 میلیون تومان شروع می‌شود و برای واحدهای لاکچری به متری 48 میلیون تومان می‌رسد.

منبع : ویرلن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین