کد خبر: ۵۲۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵

وزیر نیرو: کمک می‌کنیم ساماندهی رودخانه "قره‌سو" زودتر عملیاتی شود

وزیر نیرو گفت: کمک خواهیم کرد ساماندهی رودخانه قره‌سو کرمانشاه هر چه زودتر عملیاتی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا اردکانیان در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از استان‌های پرآب کشور است، گفت: وزارت نیرو پروژه‌های مهم و کلانی در این استان در دست انجام دارد.

اردکانیان به پروژه‌های وزارت نیرو در بخش آب و برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: 135 پروژه بزرگ در دو حوزه آب و برق با بیش از 94 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان در دست انجام داریم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه رسیده و مردم منطقه از آنها بهره‌مند شوند.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اهمیت کنترل و تصفیه فاضلاب، اظهار کرد: هر متر مکعب فاضلاب می‌تواند تا 40 متر مکعب آب سالم را آلوده و از دسترس خارج کند، لذا پروژه های کنترل فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردارند.

اردکانیان ادامه داد: در کشور بالغ بر 4.3 میلیارد مترمکعب پساب تولیدی از منابع شرب و خانگی داریم که اکنون بیش از سه میلیارد متر مکعب آن کنترل نشده و رها می‌شود که هم آلوده‌کننده محیط‌زیست و هم آلوده‌کننده منابع محدود آب شیرین است و در صورت تصفیه می‌تواند مهمترین منبع تامین آب بخش صنعت باشد.

وی به بازدید عصر امروز (چهارشنبه) خود از رودخانه قره‌سو کرمانشاه اشاره کرد و با ابراز تاسف از وضعیت این رودخانه به لحاظ ورود فاضلاب به آن، گفت: وضعیت فعلی رودخانه قره‌سو جدای از وجه ظاهری نامناسب آن و مشکلاتی که برای مردم و محیط‌ زیست ایجاد کرده، مصداق بارز کفران نعمت است.

اردکانیان اظهار کرد: سریعا در جهت بهبود وضعیت این رودخانه اقدام خواهیم کرد و از هر طریق ممکن پروژه ساماندهی قره‌سو را عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو به سامانه سردسیری استان کرمانشاه که اجرای آن از سوی مسئولین استان در این نشست درخواست شد هم اشاره کرد و گفت: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان متولی کار مشاوری را انتخاب کرده و امیدواریم تا پایان امسال نتایج مطالعات فاز اول این پروژه ارائه و تصویر دقیقی از این پروژه داشته باشیم و با توجه به منابع موجود بتوانیم آن را دنبال کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین