کد خبر: ۵۲۰۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

رئال مادرید چگونه مونیخ را فتح کرد؟

در یک شب جذاب و به یادماندنی در باواریا، رئال‌مادرید، بازی ۱-۰ باخته را با پیروزی ۲-۱ عوض کرد و توانست نیمی از راه صعود را پشت سر بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کهکشانی‌ها با این برد، یک پای خود را در فینال کیف می‌بینند اما برای رسیدن به پایتخت اوکراین، می‌بایست در برنابئو هم مونیخی‌ها را حذف کنند. از این بازی چه نکاتی را آموختیم؟

۱-مارسلو؛ جادوگری از سلسائو!

مارسلو معمولا به خاطر توانایی‌های پایین خود در فاز دفاعی، سرزنش می‌شود. از دیدگاه منتقدان این ستاره برزیلی، او توجه کافی و کاملی به امر دفاع ندارد و با نفوذ‌های خود، فضای بسیاری را به حریف برای حمله کردن عطا می‌کند. گل اول بایرن‌مونیخ در این بازی، از نقطه‌ای به ثمر رسید که جای خالی مارسلو، فضای مناسبی را برای جاشوآ کیمیچ ایجاد کرده بود که در نهایت، این مدافع راست آلمانی، قدر این فرصت را دانست و دروازه قوهای‌سپید شهر مادرید را باز کرد اما مارسلو، ادامه داستان را رقم زد. سانتر کارواخال از تمامی بازیکنان گذشت تا در نهایت، ستاره برزیلی، یک گل‌زده در خانه حریف و گل تساوی‌بخش بازی را رقم بزند. همانطور که او همیشه این کار را انجام می‌دهد، اینبار نیز وی در شرایطی که کهکشانی‌ها به او نیاز داشتند؛ موجب نجات آن‌ها شد.

۲-آسنسیو؛ نابودکننده خودی و غیرخودی!

این یک اتفاق عادی و طبیعی نیست که شما بتوانید هم تیم حریف و هم یکی از بازیکنان خودتان را همزمان، نابود کنید! این اتفاق، معمولا در سطوحی همانند نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رخ نمی‌دهد اما آسنسیو، این کار را در نیمه دوم انجام داد.

زین‌الدین زیدان، در نیمه دوم ایسکو را از ترکیب تیمش بیرون کشید و با آوردن مارکو آسنسیو، سیستم تیمش را به ۳-۳-۴ تغییر داد. او با آمدن خود، به لوس‌بلانکوس قدرت مناسبی داد و تنها ۱۰ دقیقه پس از شروع بازی در نیمه دوم، او گل دوم لوس‌بلانکوس را به ثمر رساند. در صحنه گل دوم و پس از برگشت ضربه کرنر قرمزپوشان مونیخی، رافینیا با اشتباهی عجیب توپ را تقدیم آسنسیو کرد. این ستاره اسپانیایی نیز پاس خود را برای وازکز ارسال کرد و چند ثانیه بعد، پاس وازکز با ضربه دیدنی آسنسیو، اسون اولرایش را مغلوب کرد.

این گل، آب پاکی بر روی دستان بایرن‌مونیخ و همچنین دوران فوتبالی گرت بیل در رئال مادرید بود‌. این ستاره ولزی اکنون دیگر به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است. هم  مارکو آسنسیو و هم گرت بیل، بازی را از روی نیمکت شروع کردند اما وقتی نیاز به تغییر جریان بازی به وجود آمد، زیزو آسنسیو را به بازی فرستاد؛ نه بیل! آسنسیو به بازی رفت و بازی را تغییر داد تا بیل، همچنان به ادامه نیمکت‌نشینی فکر کند.

۳- خستگی؛ عامل مصدومیت‌ها!

معمولا وقتی باشگاهی به این مقطع از فصل می‌رسد، فوتبال محتاطانه در دستور کار قرار می‌گیرد تا بازیکنان، انرژی خود را ذخیره کنند اما در دوران‌ پسا پپ، باواریایی‌ها همواره از فلسفه تمام هجومی بهره برده‌اند و در چنین مقطعی از فصل، خستگی بسیاری در بدن این بازیکنان وجود دارد.

همین خستگی، موجب مصدومیت سه بازیکن در جریان بازی شد. آرین روبن، تنها پس از ۵ دقیقه که از زمان بازی گذشته بود، به دلیل مصدومیت یک تعویض اجباری را برای یوپ‌هاینکس رقم زد. ۲۵ دقیقه بعد، بواتنگ نیز به دلیل مصدومیت جای خود را به سوله داد و در اواسط بازی، کارواخال هم دچار مصدومیت جزئی شد. این همه مصدومیت، نشان از خستگی بسیار بازیکنان دارد.

۴- مدافعین کناری بایرن؛ آلت قتاله!

از همان ابتدای بازی، کاملا واضح و مبرهن بود که مدافعین کناری در این بازی، نقش موثری را ایفا خواهند کرد و دقیقا همین اتفاق نیز افتاد. اوضاع در ابتدا بر وفق مراد بایرنی‌ها بود. آن‌ها در حالی که حدودا نیم ساعت از زمان بازی گذشته بود، روی فضای ایجادشده از نفوذ مارسلو، توانستند توسط جاشوآ کیمیچ، مدافع راست آلمانی خود به گل اول برسند اما این پایان کار نبود. 

 گل تساوی رئال‌مادرید توسط مارسلو به ثمر رسید اما اشتباه عجیب رافینیا در پاس‌دادن، در حالی که می‌توانست هم به کیمیج و هم به اولرایش پاس دهد، موجب شد تا تنها هشت ثانیه پس از لو دادن توپ، نتیجه بازی عوض شود!

۵- رئال‌مادرید؛ غیر قابل مهار!

شب گذشته، شب بد کهکشانی‌ها بود اما باز هم با این وجود، آن‌ها موفق به کسب پیروزی مقابل بایرن‌مونیخ در خانه حریف شدند! شب گذشته، شب خوبی برای کریستیانو رونالدو هم نبود و او برای اولین بار در این فصل، موفق به گلزنی نشد. اگر در تمامی بازی‌های گذشته مادریدی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا، این‌فوق‌ستاره پرتغالی موفق به گلزنی نمی‌شد، رئال مادرید بازی را واگذار می‌کرد اما این بار، نیازی به رونالدو نبود! 

در بازی شب گذشته، زیدان با تعویض فوق‌العاده موثر ایسکو و به بازی آوردن آسنسیو، تفاوت‌ها را رقم زد تا زیدان، تیمش را برنده از میدان خارج کند.
از سوی دیگر، فرانک ریبری دیشب فوق‌العاده بود و با آن‌همه تلاش و با وجود ۳۵ سال سن، باز هم نتوانست تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند. به نظر نمی‌آید هیچ چیز بتواند رئال‌مادرید را متوقف کند؛ نظر شما چیست؟!

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین