کد خبر: ۵۲۰۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی خبرداد:

ساماندهی 9 هزار کودک کار و خیابانی در کشور/ پیشگیری از 3700 مورد اقدام به خودکشی

مدیرکل دفتر آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از ساماندهی هزار کودک کار و خیابانی از سوی مراکز تحت پوشش این سازمان در سال گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا جعفری با اعلام این خبر افزود: این تعداد کودک در مراکز نگهداری و مراکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده نگهداری که بصورت روزانه خدمات آموزشی، حقوقی، بهداشتی -درمانی به کودکان و خانواده آنان ارایه می شود.

وی یادآور شد: 76 مرکز کودک کار خیابانی در سراسر کشور فعال هستند که هم اکنون وظیفه خطیر توانمندسازی و کاهش آسیب‌ها را در این حوزه برعهده دارند.

جعفری خاطرنشان کرد: سال گذشته 850 هزار تماس با مراکز اورژانس اجتماعی شامل خطوط 123 اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و پایگاههای خدمات اجتماعی ثبت شد.

وی اظهار کرد: از مجموع تماس‌های ثبت شده حدود 9 درصد به مداخلات کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و سایر خشونت های خانوادگی اختصاص دارد.

جعفری افزود: در مدت یاد شده بواسطه مداخله به موقع و تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی در گزارش‌های مربوطه؛ از سه هزار و 700 مورد اقدام به خودکشی پیشگیری شد.

وی بیان کرد: این درحالی است که عملکرد بهزیستی در سال 95 در این زمینه پنج هزار و 600 مورد بود.

به به گزارش ایلنا، به گفته این مسئول، طی سال گذشته تعداد 150 مرکز اورژانس به ظرفیت موجود کشور اضافه شد و هم اکنون 347 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر فعال هستند.

جعفری یادآور شد: 216 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی با رویکرد تسهیل گری، حمایت طلبی و تقویت مشارکت اجتماعی در کشور فعالیت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین