کد خبر: ۵۲۰۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
سرپرست دانشگاه خوارزمی خبر داد:

برگزاری دوره‌ مشترکِ "ام بی ای" با دانشگاه آلمان/امتیاز ویژه برای اساتید باسابقه در حوزه پژوهش

سرپرست دانشگاه خوارزمی با اعلام در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای اساتید باسابقه در حوزه پژوهش گفت: این اساتید بدون بروکراسی و کاغذ بازی‌های رایج و معمول، می‌توانند کارهای پژوهشی خود را به سرانجام رسانده و هزینه‌ دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرحیم نوه‌ابراهیم، سرپرست دانشگاه خوارزمی، درباره گسترش ارتباطات و فعالیت‌های علمی مشترک با دانشگاه‌های خارجی، گفت: بر مبنای ۱۷ طرح مورد توافق کمیته مشترک علمی ایران و اتریش، محوریت کار ما در حال حاضر تمرکز بر تعاملات با دانشگاه‌های این کشور است.

وی با بیان اینکه این ۱۷ طرح، مختص دانشگاه‌های تهران و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، هنر و فنی و مهندسی است، ادامه داد: از این میان، اجرای ۲ طرح در حوزه علوم انسانی و زمین شناسی، مشخصاً بر عهده دانشگاه خوارزمی است که مسوولیتِ هماهنگی بین دانشگاه‌ها و اتریش را دارد. به همین دلیل هم اکنون تمام تلاش نیروهای ما در دانشگاه خوارزمی روی همین پروژه‌های تحقیقاتی  متمرکز شده است که نقطه شروع خوبی نیز به شمار می‌رود.

مذاکره با دانشگاه‌های آلمان و فرانسه
برگزاری دوره‌های ام بی ای (MBA)

سرپرست دانشگاه خوارزمی افزود: از طرفی با دانشگاه‌های آلمان نیز مذاکراتی داشته ایم و در فرایندِ گفت‌وگوها پذیرفته‌اند که علاوه بر جابجایی استاد و دانشجو، دوره مشترکِ ام بی ای (MBA) نیز برگزار شود. همچنین از طریق استادانی که در فرانسه تحصیل کرده و در حال حاضر با ما همکاری دارند، هم مذاکراتی را با برخی دانشگاه‌های این کشور نیز آغاز کرده‌ایم  که انشالله نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

امتیاژ ویژه برای اساتید باسابقه در حوزه پژوهش
پوشش 60 استاد

نوه ابراهیم در مورد دستاوردهای علمی که منجر به رشد دانشگاه خوارزمی شده، از طرح وِیژه این دانشگاه که بر اساسِ آن استادان برجسته و نسبتاً باسابقه‌تر در حوزه پژوهش، این امکان را یافته‌اند که طی یک سال، بدون بروکراسی و کاغذ بازی‌های رایج و معمول، بتوانند کارهای پژوهشی خود را به سرانجام رسانده و هزینه‌ها را دریافت کنند، بعنوانِ مهمترین دستاورد دانشگاه یاد کرد و افزود: طرح مذکور در واقع ۵۰ - ۶۰ نفر از استادان را بخود جلب کرده و حداقل نتیجه آن این است که به یکباره ۵۰ – ۶۰ مقاله یا بیشتر، برای دانشگاه به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: قطعاً این فرایند، جدا از اینکه مشوق و انگیزه بخشِ برای استادان در کارهای پژوهشی است، در راستای اقتصاد مقاومتی، چاپ و ارائه مقالات نیز یک امتیاز خوب برای دانشگاه خوارزمی و هم آموزش عالی کشور محسوب می شود.

رشد ۳۵ درصدیِ پایان نامه‌های تقاضا محور در سال ۹۵ – ۹۶
تشریح مهمترین دستاوردهای دانشگاه خوارزمی

وی به فعالیت‌های مرکز رشد که موجب ثبت ۳۰ مورد فناوری در سامانه فن بازارِ شده است، ۵ شرکت دانش بنیان شتاب دهنده در حوزه سلول‌های بنیادی با مشارکت بخش خصوصی و ۵۰ شرکت دانش بنیان، سیستم یکپارچه پژوهشی، انتشار مجلات و برگزاری همایش‌ها، سامانه هوشمندسازی که بر اساس آن ارتباط داخلی دانشگاه با تحولات زیرساختی را ۳۰ برابر کرده، رشد ۳۵ درصدیِ پایان نامه های تقاضا محور طی دوره سالهای ۹۵ – ۹۶ و حتی مجوز پتنت (Patent) که به عنوان شاخصی مطلوب برای ارزیابی موفقیت دانشگاه ها در تجاری‌سازی یافته‌های علمی اهمیت دارد، اشاره و از آنها بعنوانِ دیگر دستاوردهای مهم دانشگاه خوارزمی در رشد صورت گرفته طی یکی ۲ سال اخیر یاد کرد.

نوه ابراهیم در توضیح بیشتر پیرامون پایان نامه های تقاضامند، گفت: معمولاً دانشجو هر موضوعی که به ذهنش می رسد را برای پایان نامه انتخاب، ارائه و در نهایت هم مدرکش را اخذ می کند و می‌رود؛ اما ما در راستای هدفمند کردنِ فعالیت‌ها و تحقیقات، از آنها می‌خواهیم که با مراجعه به صنایع و مراکز، تلاشهای خود را در تهیه پایان نامه، معطوف به نیازها و مشکلات این صنایع و مراکز کنند تا نتیجه تلاش آنها برای نوشتنِ پایان نامه هایشان، اثر بخش باشد و به رفع مشکلات صنعت کمک کند.

۵ برابر شدنِ پوشش اینترنی خوابگاه‌ها

برنامه ریزی برای توانمندسازی و بالندگی اعضای علمی دانشگاه

وی از ۵ برابر شدنِ پوشش اینترنتی خوابگاه ها نیز بعنوان یکی دیگر از اقداماتی که موجب رشد علمی دانشگاه خوارزمی شده، یاد کرد و افزود: با این کار ما دسترسی دانشجویان را به اینترنت راحت تر و سریعتر کردیم؛ چرا که دانشجویان در این شرایط می تواند با دسترسی مطلوب تر به سایت‌های مورد نیاز، تحقیق مناسب تری انجام داده و نتایجِ به مراتب بهتری نیز ارائه کند.

سرپرست دانشگاه خوارزمی همچنین در مورد برنامه‌های این دانشگاه برای توانمندسازی و بالندگی اعضای علمی دانشگاه، گفت: دراین راستا ما ۷ حیطه دانش را معرفی کرده ایم که هم مباحث فرهنگی و هم بحثهای علمی را شامل می شود و در راستای تقویت توانمندیهای اساتید، به آنها کمک می کند که راحت تر مطالبشان را به دانشجویان انتقال دهند. از طرفی این اقدام، به دانشگاه برای جذب دانشجویان بهتر و همچنین پیشبرد اندیشه ها، کمک شایانی خواهد کرد.
منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین