کد خبر: ۵۲۰۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

استقبال جهان از دیدار رهبران کره شمالی و جنوبی/ترامپ: جنگ دو کره به پایان رسید

پس از دیدار رهبران کره شمالی و جنوبی، دونالد ترامپ در توییترش از پایان جنگ دو کره سخن گفت. آلمان، چین و روسیه نیز از این دیدار استقبال کرده‌اند. دبیرکل ناتو در عین حال از ادامه تحریم‌ها علیه کره شمالی سخن گفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
دیدار تاریخی رهبران دو کشور کره شمالی و جنوبی بازخوردهای فراوانی در سطح بین‌المللی داشته است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه توئیترش این ملاقات را "دیداری تاریخی" توصیف کرد که پس از یک "سال وحشی" با چندین آزمایش اتمی و موشکی به وقوع پیوسته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، اشاره ترامپ به آزمایش‌های اخیر موشکی و اتمی کره شمالی است که تحریم‌های شدید بین‌المللی را برای پیونگ‌یانگ در پی داشت و از جمله زمینه‌های سوق کره شمالی به این دیدار تاریخی تلقی می‌شود.

ترامپ همچنین در توییتش از پایان جنگ دو کره سخن گفته و نوشته است: «جنگ کره تمام شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌!» کره شمالی و جنوبی در یک جنگ سه‌ساله از سال ۱۹۵۰ تا ۵۳ با هم در نبرد بودند، نبردی که ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشت. این جنگ در سال ۱۹۵۳ تنها با پیمان آتش‌بس به پایان رسید و دو کشور تاکنون پیمان صلحی با یکدیگر امضا نکرده‌اند.

رئیس‌جمهوری امریکا همچنین نوشت: «ملت بزرگ آمریکا باید به آنچه در حال حاضر در کره در حال روی دادن است مفتخر باشند.»

ترامپ نوشت در ماه مه یا ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

 شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، ضمن استقبال از نتیجه دیدار رهبران دو کره تاکید کرده که این کشور انتظار دارد کره شمالی مانند کره جنوبی قدم‌های مشخص برای رفع تنش بردارد.

علاوه بر نگرانی ژاپن از برنامه هسته‌ای کره شمالی، پرتاب موشک از این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی نیز در اکثر موارد آسمان ژاپن را نیز  در می‌نوردید و در آب‌های این کشور فرود می‌آمد. در آخرین مورد آژیرهای خطر در بخشی از ژاپن در اثر عبور موشک کره شمالی از آسمان این کشور به صدا درآمدند.

در چین نیز دیدار رهبر دو کره واکنش‌های مثبتی در پی داشته است. وزارت خارجه این کشور از صدور بیانیه مشترک کره شمالی و جنوبی در پایان این دیدار اظهار خشنودی کرده است.

وزارت خارجه چین اظهار امیدواری کرده که دو کره بتوانند برای حل مشکلات شبه‌جزیره کره یک راه‌حل سیاسی پیدا کنند. دولت چین تاکید کرده که در روند این تلاش‌ها نقشی مثبت ایفا خواهد کرد.

 گرچه چین متحد و پشتیبان اصلی کره شمالی به شمار می‌رود، ولی در دور اخیر تحریم‌ها همکاری گسترده‌ای نشان داد که فشاری بی‌سابقه را بر کره شمالی رقم زد. ظاهرا پیوستن چین به تحریم‌ها هم در چرخش کره شمالی به سوی مذاکره تاثیر عمده‌ای داشته است.

دبیرکل ناتو خواهان ادامه تحریم‌ها علیه کره شمالی

دبیر کل ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی نیز از نتیجه دیدار رهبران دو کره استقبال کرد. ینس استولتنبرگ در عین حال از ادامه تحریم‌ها علیه کره شمالی سخن گفت. او اظهار داشت: «من فکر می‌کنم این یک قدم بسیار مهم بود. در عین حال ما باید فشار را حفظ کنیم تا به یک راه حل سیاسی برسیم.»

استولتنبرگ که در جلسه دیدار وزرای خارجه ناتو در بروکسل سخن می‌گفت تصریح کرد: «راه فیصله دادن به مناقشه شبه جزیره کره بسیار طولانی است و هنوز کارهای سختی پیش روی ماست.»

خشنودی آلمان و روسیه

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به دیدار رهبران دو کره گفته است: «ما اساسا خوشحال هستیم که کره شمالی بالاخره دست کره جنوبی را که به طرفش دراز شده بود گرفت.»

سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین اظهار امیدواری کرده که کره شمالی با همان جدیت کره جنوبی گفت‌وگوها را ادامه دهد.

دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز دیدار سران دو کره را "پیشرفتی بسیار مثبت" خوانده و گفته این کشور از قدم‌های بعدی برای رفع تنش استقبال می‌کند؛ قدمی مانند دیدار دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی.

منبع: دویچه وله

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
خروس محله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
1
به نظر می رسد آموزش رهبر کره در سوئیس کار خودش را کرده و از وی شخصی دمکرات و ضد سیستم کره شمالی ساخته است. وی با تیز هوشی ابتدا تمام کسانی که بازمانده دوران پدر و پدربزرگش بودند را حذف کرد و سپس دربهای جدیدی را به روی کره شمالی باز کرد. به نظر می رسد صلح مسلح دیگر در جهان کاربردی ندارد و ابزارهای کم خطر تری همانند تحریم و بایکوت بیشتر اثر دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین