کد خبر: ۵۲۱۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مدیرعامل سایپا:

افزایش قیمت خودرو به دلیل رشد هزینه‌های تولید است

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا درباره افزایش قیمت اخیر برخی محصولات این کشور اظهار کرد: قیمت خودرو متاثر از نرخ مواد اولیه و نرخ ارز است که در هر دوی آن‌ها با افزایش هزینه‌ها روبرو بوده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن جهرودی در حاشیه مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودروی تجاری گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: قیمت خودرو به شدت متاثر از نرخ ارز است زیرا برخی قطعات های‌تک مانند ecu وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم که نرخ ارز مبادله‌ای از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان رسید و حدود ۱۵ درصد افزایش هزینه در این حوزه داشتیم، ادامه داد: همچنین قیمت مواد اولیه تولید خودرو نیز افزایش یافته است و به عنوان مثال فولاد در چند ماه اخیر حدود ۳۵ درصد و قطعات پلیمری حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

او ادامه داد: بنابراین در مجموع به دلیل رشد هزینه‌های تولید ناچار شدیم برای حفظ بنگاه قیمت برخی محصولات را افزایش دهیم، البته آن چه که افزایش یافته است بسیار کمتر از آن میزان بوده که باید اعمال می‌شده است.

وی درباره دلیل افزایش قیمت برخی محصولات در هفته گذشته و مجدد ا کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره قیمت‌ها باید با هم‌اندیشی و هم‌افزایی صورت گیرد. تاخیر ایجاد شده در آن مورد نیز ناشی از هماهنگی‌ها بوده است، ضمن آنکه به طور طبیعی ما باید از قبل از سال جدید اصلاح نرخ را انجام می‌دادیم.

جهرودی در رابطه با تعیین تکلیف قیمت باقی محصولات این شرکت اظهارکرد: قیمت خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان را شورای رقابت تعیین می‌کند. ما از قبل از سال جدید درخواست خود را برای افزایش قیمت‌ها به شورای رقابت ارائه کرده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری این شورا هستیم.

وی افزود: البته شورای رقابت قیمت‌ خودروها را با یک فرمولی محاسبه می‌کند که ما نسبت به آن انتقاد داریم، با این حال منتظر تصمیم شورای رقابت هستیم.

او اظهارکرد: وارد کننده‌ها از چند ماه پیش به دنبال افزایش قیمت ارز به سرعت قیمت محصولات را افزایش داده‌اند ولی ما سعی کردیم تا در حد امکان قیمت‌ها را ثابت نگه داریم، با این حال اخیرا مجبور شدیم قیمت برخی از محصولات را افزایش دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن ازاهواز
|
Germany
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
متاسفانه کسی که شش ماه پول خود را جهت مشارکت درامر تولیدملی خود هزینه میکند نباید شامل افزایش قیمتی در حدود ۵میلیون شود.ولی نیست کسی که جوابگو باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین