کد خبر: ۵۲۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
مدیر عامل تأمین اجتماعی کشور خبر داد؛

تصویب بخشودگی جرائم کارفرمایان/اختصاص بودجه ۹۸ هزار میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان این که سازمان در سال گذشته ۵۲ هزار میلیارد مستمری پرداخت کرده است، گفت: بودجه امسال تأمین اجتماعی ۹۸ هزار میلیارد تومان یعنی ۲۳ درصد بودجه کل کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید تقی نوربخش در مراسم افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه با بیان این که سازمان تأمین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، اظهار کرد: بودجه تأمین اجتماعی در سال جاری ۹۸ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۲۳ درصد بودجه کل کشور است که این رقم نشان‌دهنده حجم بالای منابع، مصارف و خدمات سازمان است.

وی افزود: البته این در حالی است که تأمین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور یعنی نفت و مالیات را استفاده نکرده و تمام منابع را خودش تأمین می‌کند.

وی با اشاره به پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان مستمری در سال ۹۶، تصریح کرد: همه این آمارها نشان می‌دهد که سازمان در بحث اقتصاد مقاومتی که به معنای عدم وابستگی به نفت و بودجه عمومی است، موفق بوده و می‌تواند با امکانات داخلی، روی پای خود بایستد و به‌عنوان خط مقدم اقتصاد مقاومتی محسوب شود.

این مقام مسئول یادآور شد: شاید نتوان هیچ سازمانی را مانند تأمین اجتماعی نام برد که تمام منابع آن توسط خود مردم تأمین می‌شود لذا شایسته است که مشکلات این مراکز برطرف شود تا بتواند بیش ‌از پیش به مردم خدمت کند.

وجود ۲۰ مرکز تأمین اجتماعی در استان یزد

نوربخش استراتژی تأمین اجتماعی را رفتن به نقاط محروم کشور عنوان کرد و افزود: این سازمان در استان‌های مرزی مانند لرستان، ایلام، کردستان آذربایجان غربی و بوشهر توانسته است به اندازه ۴۰ سال کار کند.

وی ادامه داد: در حالی که قبل از انقلاب، استان یزد فقط یک مرکز تأمین اجتماعی داشت ولی ما امروز شاهد فعالیت ۲۰ مرکز در سراسر استان هستیم که همه آن‌ها جهت رفاه حال مردم ایجاد و تجهیز شده است.

تصویب بخشودگی جرائم کارفرمایان

مدیر عامل تایمن اجتماعی کشور با بیان این که هیچ مسئولی در سازمان حق خرید کالای خارجی ندارد، افزود: تأمین اجتماعی در جهت تحقق شعار سال، پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری ۲ بسته را در حوزه عرضه و تقاضا برای مشمولین این سازمان در نظر گرفته است.

وی افزود: در بخش عرضه نیز بخشنامه بخشودگی جرائم با مصوبه دولت صادر شد و از فردا کارفرمایانی که جریمه دارند می‌توانند برای کاهش هزینه‌های مالی تثبیت شغل در کارگاه‌ها، از این فرصت استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیاردی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: در بخش تقاضا هم علاوه بر زمینه‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی برای ترغیب کالای ایرانی، تسهیلاتی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال و در قالب‌های مختلف برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در نظر گرفته شده تا هم بخشی از نیازهای آنان مرتفع شود و هم بحث خرید کالای ایرانی تقویت شود.

به گزارش ایسنا، نوربخش در خاتمه ضمن آرزوی پیشرفت و توفیق برای شهرستان ابرکوه، تأکید کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی یزد حمایت کند، در این مرکز فرصت فعالیت برای حضور پزشک متخصص اطفال، جراحی و زنان نیز فراهم است و ما به اندازه کافی ظرفیت داریم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین