کد خبر: ۵۲۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

پلمپ ۵ اغذیه فروشی درمصلی

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب ضمن اعلام بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این رویداد تا روز سوم برگزاری آن، از پلمپ۵غرفه اغذیه فروشی بدلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی در نمایشگاه کتاب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست خبری حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در محل ستاد خبری و امور رسانه ای این نمایشگاه برگزار شد.

حسین صفری در ابتدای این نشست خبری مهمترین مشکلی که نمایشگاه کتاب با آن گریبانگیر است، موضوع جابجایی مکانی آن ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه به نظر می رسد علیرغم اهمیت و وسعتی که نمایشگاه کتاب دارد و به رغم اینکه بیشترین تعداد بازدیدکننده را در میان نمایشگاه های کشور به خود اختصاص داده، به اندازه همان ۱۱ روز برای مسئولان و تصمیم گیران اصلی در مورد مکان نمایشگاه، اهمیت دارد.

وی افزود: همه هزینه هایی که جابجایی نمایشگاه کتاب ایجاد می کند، اعم از بحث نیروی انسانی و پول هایی که صرف ساخت و سازه های نمایشگاهی می شود در هر دوره، باید یک بار برای همیشه برچیده و نمایشگاه کتاب صاحب مکانی دائمی شود البته تا وقتی که نمایشگاه صاحب مکانی ثابت و دائمی نشده است، ما معتقدیم که باید همین مصلای تهران میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب باشد چرا که دسترسی مردم به این نقطه از شهر آسان تر است و همچنین مدیران مصلی همکاری بهتری با ما دارند.

به گفته صفری بیش از ۸۰ درصد فضاهای نمایشگاه کتاب در دوره سی و یکم در سالن های دائمی و مسقف برپا شده و وی از این بابت اظهار خرسندی کرد و آن را نقطه قوتی در وضعیت جانمایی نمایشگاه کتاب نسبت به دو دوره گذشته که در شهر آفتاب بود، دانست.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب از همکاری بیش از ۷۰ نهاد و سازمان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه سی و یکم سخن گفت و تأکید کرد: هر تصمیمی که برای تعیین مکان نمایشگاه کتاب در دوره های آینده گرفته می شود، باید با همفکری نهادها و سازمان ها باشد چرا که فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی قادر به برپایی این رویداد نیست.

وی همچنین با اشاره به ساخت و سازهای ایجاد شده در مصلی در سه سال گذشته تأکید کرد که اگر بگوییم امسال نمایشگاه کتاب اولین باری است که در مصلا برگزار می شود، حرف گزافی نگفتیم چرا که با یک مصلای جدید روبرو هستیم.

این مقام مسئول در برپایی نمایشگاه کتاب در عین حال همکاری شهرداری تهران را با این دوره از نمایشگاه کتاب خوب ارزیابی کرد و گفت: این در حالی است که بعد از بازگشت نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی، ما فکر می کردیم که ممکن است چالش هایی در همکاری شهرداری تهران با نمایشگاه به وجود بیاید اما خوشبختانه این گونه نبوده است.

صفری سپس در مورد وضعیت جابجایی بازدیدکنندگان به محل نمایشگاه کتاب از طریق حمل و نقل عمومی گفت: خوشبختانه با هماهنگی ای که با مترو انجام شد، هم قطارهای خالی به مقصد نمایشگاه اضافه می شود و هم زمان حرکت آنها کاهش پیدا کرده و موجب انتقال تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به نمایشگاه شده است.

وی همچنین در حوزه ایمنی نمایشگاه کتاب تهران و بازدید کنندگان ضمن ارائه توضیحاتی تصریح کرد: سازمان مدیریت پیشگیری و بحران شهرداری تهران نهایت همکاری خود را با نمایشگاه کتاب از این حیث داشته است و در همین راستا سازمان هایی مانند آتش نشانی و اورژانس با بیشترین حجم توان خود در نمایشگاه امسال حضور دارند و به ما کمک می کنند.

وی در ادامه از پلمپ ۵ غرفه اغذیه فروشی در نمایشگاه کتاب در سه روز گذشته به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: این تصمیم بعد از چند بار تذکر کارشناسان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه صورت گرفت و با توجه به عدم رعایت موارد استاندارد در حوزه های بهداشت، غرفه ای این ۵ اغذیه فروشی پلمپ شد.

صفری با اشاره به ورود بیش از ۶۰۰ مبلمان شهری به فضای نمایشگاه و استقرار ۵ ایستگاه مادر و کودک به عنوان بخشی از خدمات رفاهی که به بازدیدکنندگان این دوره ارائه شده است، در مورد جمعیت بازدید کننده هم اظهار داشت: با برآوردهایی که صورت گرفته تعداد بازدیدکنندگان از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشته است. پیش بینی می کنیم امروز جمعه روز پرترافیک نمایشگاه کتاب باشد.

این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب وضعیت خدمات رسانی به دانشجویان، ناشران و بازدیدکنندگانی که از جنوب پایتخت و از طریق اتوبان قم- تهران به محل نمایشگاه کتاب تهران می آیند را خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ دانشجو از خدمات اسکان دانشجویی بهره مند شدند. ما قصد داریم برای ناشرانی که از جنوب پایتخت وارد تهران می شوند هم این خدمات را ارائه کنیم.

وی کل فضای نمایشگاه کتاب را یک صد و ۳۰ هزار مترمربع اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تلاش زیادی برای تأمین زیرساخت های نمایشگاه در حوزه هایی مانند برق، مخابرات، دیتا و اینترنت انجام شده است.

صفری همچنین در خصوص سوالی در باره پررنگ بودن وجه فروشگاهی نمایشگاه کتاب هم گفت: به اعتقاد ما نمایشگاه کتاب حتماً باید وجه فروشگاهی داشته باشد چرا که بسیاری از ناشران نقدینگی خود را از همین ۱۱ روز نمایشگاه کسب می کنند و با آن بخشی از هزینه های خود را در طول سال پوشش می دهند. البته باید برای تقویت جنبه های نمایشگاهی این رویداد هم تدابیر لازم اندیشیده شود.
خبرگزاری مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین