کد خبر: ۵۲۱۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

وزیر امور خارجه انگلیس برای گفت وگو در مورد برجام به آمریکا می رود

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به منظور گفت وگو با مقام های ارشد دولت آمریکا و متقاعد کردن آن کشور برای ماندن در برجام راهی واشنگتن می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سفر دو روزه جانسون امروز آغاز می شود و قرار است با «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی و اعضای موثر کنگره در حوزه سیاست خارجی آمریکا دیدار کند.

به گزارش روزنامه انگلیسی سان، انتظار می رود که جانسون در مورد کره شمالی و سوریه نیز گفت وگو کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است در صورتی که شرکای اروپایی تا 12 می (22 اردیبهشت) «نواقص» برجام را رفع نکنند، از این توافق خارج می شود. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی ده بار بعد از امضای برجام پایبندی ایران به تعهدات هسته ای را تایید کرده است.

انگلیس، آلمان و فرانسه سعی کرده اند که ترامپ را برای ماندن در برجام متقاعد کنند. در همین راستا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اخیرا به آمریکا رفتند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از دیپلمات ها از آخرین تلاش های اروپایی ها برای نگهداشتن آمریکا در برجام و یا محدود کردن دامنه آسیب های خروج واشنگتن از این توافق خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از 6 منبع اروپایی گزارش داد که قدرت های اروپایی طرح خود برای حفظ برجام را طی روزهای آینده به واشنگتن ارائه خواهند کرد؛ اما در عین حال تلاشی را برای حفظ روابط تجاری اتحادیه اروپا با ایران در صورت خروج آمریکا از برجام آغاز کرده اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین