کد خبر: ۵۲۲۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

برای اشتغال جوانان با 9 وزارتخانه تفاهمنامه امضا شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با 9 وزارتخانه برای اشتغال جوانان تفاهم‌نامه امضا شد و بر اساس آمایش نیاز بازار، دوره های لازم برای سربازان برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشکر محمدحسین باقری شامگاه یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم نیروهای مسلح در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راه اندازی واحد های فنی و حرفه ای در پادگان ها بوده که از سال 1396 تا کنون به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اکنون جمعیتی بالغ بر 570 هزار سرباز در نیروهای مسلح خدمت می کنند و سالی 490 هزار سرباز خدمت خود را به پایان رسانده و همین میزان به مجموعه نیروهای مسلح اضافه می شود.

سرلشکر باقری گفت:در حال حاضر آموزشهای فنی در کنار سایر آموزش های نظامی یکی از اقدامات موثر نیروهای مسلح برای کاهش میزان بیکاری در جامعه بوده که در دراز مدت می تواند بخش عمده ای از مشکلات جوانان را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: تاکنون 100هزار نفر گواهینامه معتبر مهارتی ملی و بین المللی دریافت کرده اند و حدود 2 هزار و 500 مربی دوره دیده اند .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: جوانان نباید منتظر شغل دولتی باشند بلکه باید برای ورود به بازار کار به سمت حرفه آموزی و تقویت مهارت های خود حرکت کنند.

وی بیان کرد: مهارت آموزی بدون ایجاد بستر اشتغال نمی تواند کمکی به جوانان کند به همین جهت انتظار داریم بانک ها در این زمینه همکاری لازم را با ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشند چرا که تا کنون تنها بانکی که زیرمجموعه سپاه است همکاری می کند و سایر بانک ها همکاری چندانی با ما ندارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: خوزستان یکی از استان های حیاتی کشور بوده که همه ما دین بزرگی نسبت به این استان داریم و همین امر باعث شده رسیدگی به مسائل و مشکلات این استان را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: موقعیت استراتژیکی خوزستان باعث شده همواره دشمنان در جهت آسیب رساندن به این استان تلاش کنند اما تدابیر امنیتی لازم در راستای دفاع از مرزهای خوزستان و برقراری امنیت پایدار در این استان اندیشیده شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: خوزستان جایگاه ویژه ای درمنطقه و کشور داشته و واحد های مختلفی از نیروهای دریایی، هوایی، نظامی، انتظامی ، ‌ارتش و سپاه در این استان حضور دارند.

وی بیان کرد: در سفر سه روزه خود به خوزستان از بخش های مختلفی از شهرهای استان و واحدهای نظامی بازدید به عمل آمده و قرار است در روزهای آینده نیز از مواضع و سنگرهای ارتش و سپاه در سایر شهرهای استان بازدید نمایم.

سرلشکر باقری گفت: مسأله راهیان نور و اقدامات فرهنگی و مردمی سپاه نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته و در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقداماتی خوبی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه با بازدید های اخیر و گزارش هایی که از خوزستان به دست آمده، در حال حاضر با هیچ مشکل حادی در این استان مواجه نیستیم و شرایط مناسب است.

سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز یکشنبه از برخی از مناطق نظامی و مرزهای ابادان و خرمشهر بازدید کرد و شامگاه یکشنبه با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایزی دیدار کرد.

وی در سفر سه روزه خود قرار است از چند شهر دیگر استان و پادگاه های سپاه و ارتش بازدید کند.

منبع؛ ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین