کد خبر: ۵۲۲۱۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

فیلترینگ تلگرام چند درصد از مردم را به سمت پیام رسان داخلی سوق داده است؟

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقاد برخی از دانشجویان به فیلترینگ تلگرام گفت: دولت از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات تا مسئولان رده های پایین تر هیچ کس با فیلترینگ تلگرام موافق نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمدکاظم نظری در نشست کرسی آزاد اندیشی با محوریت آسیب های اجتماعی نو پدید در دانشکده فنی دختران یاسوج افزود:  کسانی که تلگرام را فیلتر کرده اند موظفند امکانات و ظرفیتهایی  را که از مردم گرفته اند با همان کیفیت و قیمت برای مردم ایجاد کنند و به جامعه آمار دهند فیلترینگ تلگرام چند درصد از مردم را به سمت پیام رسان های داخلی سوق داده است.

وی عنوان کرد: کسانی که تلگرام را فیلتر کرده اند دقیقا دنبال این هستند که مردم پای صندوقهای رأی نیایند و مشارکت پایین باشد تا بتوانند با آرای سنتی خودشان مدیریت جامعه را در دست بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآوری شد: شورای عالی مجازی باید درباره فیلتر تلگرام تصمیم بگیرد و در هر تصمیمی باید نظرات مردم در نظر گرفته شود.

نظری، اظهارکرد: در اواخر دولت اصلاحات همین گروه ها با کمک دستگاه های عظیم تبلیغاتی خود سعی کردند مردم را به شدت مایوس کنند و سال 84 هم مردم به پای صندوق های رای نیامدند و نتیجه اش روی کار آمدن دولت های نهم و دهم بود.

وی اضافه کرد: در این کرسی آزاد اندیشی بیش از هر چیز موضوع فیلترینگ تلگرام برای دانشجویان دغدغه بود که دولت منتخب مردم هم موافق با فیلترینگ نیست. اینکه از مردم بخواهند به پیام رسانهای داخلی بیایند و یا پیام رسانهای داخلی را حمایت کنند اشکالی ندارد اما نباید مردم را مجبور به انجام این کار کرد.

نظری اضافه کرد: فیلترینگ تلگرام بخشی از اشتغال مردم را از بین برده است ضمن آنکه از دستگاه قضا برای فیلترینگ استفاده کرده اند که ما تجربه تلخی در این باره داریم.

وی بابیان اینکه برگزاری کرسی های آزادی اندیشی موجب حفظ فضای نشاط و پویایی در دانشگاه‌ها می شود، اظهارکرد: قرار نیست کرسی های آزاد اندیشی تنها برای تعریف و تمجید از سیاست های دولت باشد و باید فضای کرسیهای آزاد اندیشی با حفظ خطوط قرمز باز باشد تا دانشجویان بتوانند موضوعات و چالش های جامعه را آزادانه نقد و درباره آنها صحبت کنند. انتقاد، خوب و سازنده است اما باید انتقاد برای روی کار آمدن دولتی بهتر و نه برای مأیوس کردن مردم و ایجاد فرصت برای دولت‌های ضعیف باشد.

نظری، بر ضرورت حفظ فضای با نشاط و پویا در دانشگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: دانشجویان باید در فضای بانشاط به تحصیل و آموزش بپردازند. برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه ها یکی از راه های حفظ نشاط و پویایی در دانشگاه هاست.

وی بیان کرد: دانشجویان اجازه ندهند کسانی که پول و رسانه و امکانات در اختیار دارند نسبت به مشارکتهای سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات آنان را مایوس کنند و تجربه نشان داده یأس مردم موجب به وجود آمدن دولت و مجلس ناکارآمد می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
سال 84 هم مردم به پای صندوق های رای نیامدند و نتیجه اش روی کار آمدن دولت های نهم و دهم بود.
سال 84 و 88 مردم پای صندوق های رای نیامدند؟
آمار انتخابات 84 و 88 و 92 و 96 رو یه مقایسه ای بنمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
تلگرام تلگرام دسکتاپ های خانگی در آذربایجانشرقی از کار افتاده اند. سابفون فعال نیست. گوشی ها مشکلی ندارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین