کد خبر: ۵۲۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در خصوص ورود یک سامانه بارشی به استان و بارش برف، تگرگ و رگبار پراکنده و همچنین وزش باد شدید و وقوع رعد و برق هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مهدی مهرور» با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت آن در استان البرز از عصر فردا سه شنبه(18 اردیبهشت) تا عصر چهارشنبه است.

مهرور افزود: این سامانه به دلیل ماهیت آن و تشکیل سلول‌های بارشی متعدد و کوچک،  فعالیتی نقطه ای و محلی داشته و به موجب آن رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف استان، بارش پراکنده تگرگ و وزش باد شدید و لحظه‌ای ، و در ارتفاعات بارش برف و باران مورد انتظار است.

وی ادامه داد: همچنین به سبب این بارش‌های شدید و موقتی در بازه زمانی کوتاه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در دامنه‌های پرشیب کوهستانی و جاده‌های منتهی به آن  نیز مورد انتظار  است.

وی افزود: در این راستا ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم توسط دستگاه‌ها ، شهروندان نیز از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز تصریح کرد: شهروندان همچنین از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب خودداری کرده و تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...) به همراه داشته باشند.

مهرور ادامه داد: پاکسازی جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پل‌ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها و فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،وی بر صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ...  جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان، تجمع سنگین بارش تگرگ و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین