کد خبر: ۵۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

جانشین فرمانده سپاه: ملت خود را برای خطرناکترین سناریوها آماده کرده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما بدانند که ملت ایران خود را برای خطرناکترین سناریو های تهدید آماده کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی بیش از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که عصر امروز سه شنبه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس آیینه تمام نمای یک جنگ جهانی بود.

وی ادامه داد: اگر به جغرافیای سیاسی این جنگ نگاه کنید می بینید همه ابرقدرت ها از جمله امریکا، شوروی و کشورهای عربی در مقابل ایران ایستاده بودند و مدیریت استراتژیک این جنگ برعهده آمریکا بود و همه کار ها توسط آنها تقسیم شده بود و همه حمایت های اقتصادی از صدام صورت می گرفت.

سردار سلامی به تجهیزات رژیم بحث در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: ارتش عراق با حمایت آمریکایی ها به چهارمین ارتش زمینی جهان تبدیل شده بود و آمریکا عملا در دریا با ایران وارد نبرد شده بود.

وی افزود: جنگ تحمیلی طولانی ترین و نابرابر ترین جنگ قرن ۲۰ بود و آمریکایی ها به دنبال تسلیم کردن ملت ایران و بازگشت به حیات سیاسی ایران بودند و رژیم بعث به دنبال تجزیه ایران بود اما آنچه اتفاق افتاد یک شگفتی و معجزه بود. شاید دشمنان ما به دنبال تحمیل این تفکر و نظریه بودند که انقلاب و استقلال ملت ها ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شرایط کشور و ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: ارتش در تغییر ماهیت بود و سپاه هنوز شکل نگرفته بود پس بدترین شرایط برای ایران و بهترین شرایط برای دشمنان ما بود اما ملت ما تحت رهبری ولی فقیه توانست تمام نظریه ها را تغییر دهد و جنگ با پیروزی ملت ایران و تحمیل اراده ملت ما به صدام و هم‌پیمانانش بود.

وی افزود: جنگ تمام شد اما تهاجم دشمن تمام نشد بلکه همه جانبه و در ابعاد اقتصادی، سیاسی ادامه پیدا کرد اما روشن شد ایران شکست ناپذیر است و می تواند به تنهایی از ملت خود دفاع کند.

سردار سلامی با اشاره به شرایط منطقه گفت: یک روز در کنار رودخانه کرخه می جنگیدیم اما امروز جنگ به کنار دریای سرخ رسیده و این نشان دهنده گسترش عظمت و اقتدار ایران در دفاع از اسلام است و کشور ما یک قدرت برتر در منطقه و یک قدرت متوازن کننده قدرت در جهان است.

وی با اشاره به حمله موشکی آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه، گفت: این اقدام نشان می دهد که امریکا هیچ برنامه و استراتژی برای جنگ ندارد اما ایران در دل تحولات منطقه به خوبی می تواند منافع خود را تامین کند. این ها همه نشان می دهد که قدرت آمریکا کاهش یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه توانایی ها و دستاوردهای ایران اسلامی ریشه در دفاع مقدس دارد که همانند عاشورا می جوشد و اینکه می بینیم ملت ما از تحریم و حمله نظامی آمریکا نمی ترسد به دلیل غلبه بر سخت ترین شرایط در دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم های دست نشانده آنها در منطقه بدانند که ملت ایران خود را برای خطرناکترین سناریو های تهدید آماده کرده است.
مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین