کد خبر: ۵۲۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

وزیر خارجه فرانسه: برجام نمرده است؛ ماکرون امروز با روحانی گفتگو می‌کند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز با همتای ایرانی خود، حسن روحانی صحبت خواهد کرد و از او خواهد خواست که ایران همچنان در توافق هسته‌ای باقی بماند.
آفتاب‌‌نیوز :
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت که با خروج آمریکا، توافق هسته‌ای با ایران نمرده و همچنان زنده است و اقدام آمریکا در خروج از آن در راستای برقراری صلح در منطقه نیست.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آقای لودریان در واکنش ادعای رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در خصوص نقض برجام از سوی ایران تاکید کرد که مطابق گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران همواره نسبت به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

به گفته وزیر خارجه فرانسه بقای توافق هسته‌ای با ایران برای ثبات در منطقه ضروری است و سایر مسائل موجود از جمله موشک‌های بالستیک ایران همچنان قابل بحث است اما نخست باید توافق هسته‌ای پابرجا بماند.

آقای لودریان ضمن اشاره به این که همراهی با آمریکا در خروج از برجام یک خطر بزرگ را پیش روی منطقه قرار می‌دهد، در تشریح برنامه فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران توضیح داد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز با همتای ایرانی خود، حسن روحانی صحبت خواهد کرد و از او خواهد خواست که ایران همچنان در توافق هسته‌ای باقی بماند.

او اضافه کرد که به احتمال زیاد دوشنبه آینده نیز با حضور بریتانیا، آلمان و ایران نشستی برای بررسی موقعیت ایران برگزار خواهیم کرد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین از برگزاری دیداری با مدیران شرکت‌های فرانسوی از جمله شرکت نفتی توتال که علاقمند به فعالیت در ایران هستند، خبر داد.

در همین حال برونو لومر، وزیر دارائی فرانسه نیز ضمن ابراز اهمیت ادامه همکاری اقتصادی با ایران به انتقاد از تصمیم آمریکا در خروج از برجام پرداخت و تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا نباید تصور کند که می‌تواند پلیس اقتصادی دنیا باشد.

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین