کد خبر: ۵۲۲۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰

درخواست‌های نماینده اهواز از معاون رییس‌جمهور

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حق آلایندگی ما از نفت، تاکنون پرداخت نشده است، این حق ماست و قانون نیز آن را تصویب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جواد کاظم‌نسب در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال ۹۷ که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان در شهرهایی مانند باوی، حمیدیه و ... روستاهایی وجود دارند که حتی هنوز لوله آب را به چشم ندیده‌اند. بودجه و اعتبارات تخصیص داده شده خیلی در حد حق مردم نیست.

وی افزود: هزینه هر شهروند اهوازی، چهار برابر استان‌های دیگر است. هر شهروند اهوازی باید علاوه بر پرداخت هزینه آب، هزینه پمپ، هزینه برق پمپ و هزینه دستگاه تصفیه آب در منزل را پرداخت کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص کانون‌های ریزگرد گفت: در حال حاضر ۳۴۵ هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان وجود دارد. سؤال این است که این کانون‌های ریزگرد چرا به وجود آمده‌اند؟ می‌توانستیم با تخصیص حق‌آبه و اعتبارات لازم، کشاورزی را رونق دهیم تا این وضعیت را نداشته باشیم. این به نوعی بی‌توجهی مسئولان خارج استان را می‌رساند که نه اعتبار و نه حق‌آبه لازم اختصاص داده شد و در نهایت این کانون‌های گرد و غبار ایجاد شده است.

کاظم‌نسب درباره راه‌کارهای در نظر گرفته شده برای از بین بردن این کانون‌های گرد و غبار، گفت: برای نهال کاری در کانون‌های گرد و غبار می‌توان از مشارکت مردم استفاده کرد. با این کار هم هزینه دولت کمتر می‌شود و هم سریعتر این طرح به نتیجه می‌رسد.

کاظم نسب خطاب به معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: قرار بود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب تخصیص پیدا کند اما هنوز آبی اختصاص پیدا نکرده است. از شما چند درخواست دارم. یکی مسأله اشتغالزایی است. برای اشتغالزایی می‌توان از پایانه مرزی اهواز که نیاز به توجه و حمایت دارد استفاده کرد. اگر این پایانه تشکیل شود، ما می‌توانیم صادرات و واردات بازار عراق را در دست بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین پرداخت حق بدی آب و هوا به کارمندان برای جلوگیری از فرار مغزها و نخبگان خوزستان، از دیگر درخواست‌های من است. نخبگان ما باید به ماندن در استان تشویق شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم همکاری بانک‌ها در دادن اعتبارات لازم برای اشتغالزایی، از مشکلات ما است که دولت آن را تصویب کرده است اما در استان هیچ تعامل جدی در این زمینه نمی‌بینیم. صنایع ما تعطیل شده‌اند. علت آن نیز عدم همکاری بانک‌ها با این صنایع است.

به گزارش ایسنا، کاظم نسب تصریح کرد: حق آلایندگی ما از نفت، تاکنون پرداخت نشده است. این حق ما است و قانون نیز آن را تصویب کرده است. چرا باید از آن بگذریم. وزیر باید در این زمینه جواب بدهد. اگر همین حق به خوزستان می‌رسید، شاید شاهد آتش‌سوزی یک قهوه‌خانه در اهواز که منجر به کشته شدن چند تن از جوانان استان شد، نبودیم. انتظار داریم که به خوزستان توجه ویژه‌ای شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین