کد خبر: ۵۲۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰

توضیح وزیر درباره وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی درباره وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و معاونت های وزارت علوم به نماینگان ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طرح سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر علوم در این کمیسیون و ارجاع سوال برخی از آنها به صحن علنی در پی قانع نشدن‌ از پاسخ‌های منصور غلامی خبر داد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس از وزیر علوم، گفت: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پایین بودن رتبه دانشگاه ارومیه که منجر به گرایش دانشجویان به دانشگاه‌های بی‌کیفیت خارجی می‌شود کلیت سوال این نماینده را از وزیر علوم است که به‌دلیل قانع نشدن وی از پاسخ‌های وزیر سوال وی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

میرزاده با بیان اینکه ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر نیز از هر دو سوال خود از وزیر علوم قانع نشد، در تشریح سوالات این نماینده، اظهارکرد: چرا مجوز موسسات آموزشی به‌ویژه معماری در تهران به افراد دارای صلاحیت داده نمی‌شود در مقابل برخی از افراد خاص این مجوز را به راحتی دریافت می‌کنند؟ همچنین بحث فروش مجوز و عدم استفاده از افراد فاقد استحقاق لازم، تبانی و فساد موجود در این حوزه نیاز به شفاف‌سازی دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به دیگر سوال ولی ملکی اشاره کرد و بیان داشت: چرا در معاونت‌های وزارت علوم تبعیض دیده می‌شود؟ و شایسته‌سالاری وجود ندارد؟ به‌ویژه آنکه چرا در جذب هیات علمی بی‌عدالتی می‌شود؟ که این سوال نیز در نهایت به صحن علنی ارجاع داده شد.

این نماینده مجلس همچنین افزود: رضا انصاری نماینده مردم داراب نیز به منصور غلامی درخصوص ساماندهی دانشجویان دکترا و در نظر گرفتن تسهیلات رفاهی آن‌ها دو هفته فرصت داد که در صورت عدم تحقق این مهم، سوال از وی به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

میرزاده با استناد به سوال محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، گفت: چرا به دانشجویان دکترا کمک مالی نمی‌شود؟ که در پی توضیحات وزیر علوم مقرر شد با حضور نمایندگان این دانشجویان در طی دو هفته آتی جلسه‌ای تشکیل شود تا مشکلات‌شان مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: این نماینده که به منظور حل برخی از مشکلات به وزیر فرصت داده بود، عملکرد و اقدام غلامی را در راستای تحقق موارد مدنظر قانع‌کننده ندانست به همین دلیل سوالات اسبق وی نیز به هیات رئیسه ارسال شد.

وی سوال عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر را در رابطه با علت بی‌توجهی و سوءمدیریت در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، تبعیض میان نیروی بومی و غیربومی، دو قبطی کردن دانشگاه‌ و کم شدن اعتبارت دانشگاه عنوان کرد و افزود: این نماینده به مدت دو هفته به وزیر علوم به منظور اعزام گروهی به خرمشهر و بررسی موضوع وقت داد. 

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: رئیس دانشگاه علمی کاربردی و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای دیگر میهمانان این جسله کمیسیون بودند که به دلیل کمبود وقت ارائه گزارش‌های آن‎ها ممکن نشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین