کد خبر: ۵۲۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان و صربستان با سفر باتو

سوان به معنای سرزمین دریاچه هاست. این دریاچه منشا بسیاری از رودخانه کشور ارمنستان مانند رود هزاردان می باشد و وجود این دریاچه باعث به وجود آمدن اکوسیستم بی نظیری شده است . از جمله مهمترین آن ماهی های قزا آلا معروف ارمنستان "ایشخان" که در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
ارمنستان با رودخانه ها، کوه های و جنگل های فروان و همچنین آتشفشان های خاموش و دره های عمیق و فلات های بلند سرشار از جاذبه‌های گردشگری طبیعی می باشد البته نمیتوان جاذبه های گردشگری تاریخی آن را نادیده گرفت. در یک سفر با تور ارمنستان میتوانید از تمام این مناطق دیدنی و شگفت‌ انگیز ارمنستان دیدن کنید.

صومعه یا معبد گارنی 

جاذبه های گردشگری ارمنستان و صربستان با سفر باتو

این معبد در منطقه خوش و آب و هوای استان کوتایک واقع گردیده است به همین دلیل همیشه به عنوان ییلاق و شکارگاه شاهان ارمنستان بوده است. نمونه ی بی نظیری از معماری و فرهنگ هلنی که میراث اشکانیان در منطقه ایران و ارمنستان هست. این معبد به دستور مهرداد سوم برای خدای مهراز ادیان باستانی ایران ساخته شده است. نوع معماری بنا و دست نوشته های باستانی آن از جاذبه های اصلی بنا می باشد. به علت وجود آب و هوای خوب این منطقه و بنای تاریخی زیبای موجود در آن حتما دیدار از معبد گارنی را در تور ارمنستان خود قرار دهید. می توانید در سایت سفر باتو قیمتهای تور ارمنستان را ببینید.

دریاچ سوان 

مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان 

سوان به معنای سرزمین دریاچه هاست. این دریاچه منشا بسیاری از رودخانه کشور ارمنستان مانند رود هزاردان می باشد و وجود این دریاچه باعث به وجود آمدن اکوسیستم بی نظیری شده است . از جمله مهمترین آن ماهی های قزا آلا معروف ارمنستان "ایشخان" که در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. 

منطقه معروف دلیجان یا سوئیس کوچک معروف است. با طبیعتی بکر از دریاچه و کوهستان بهترین مکان برای استراحت کردن و علاقه مندان به طبیعت می باشد.در روستای سیمونکا می توانید انواع نوشیدنی های بسیار خنک در کنار آب معدنی های گوارا امتحان کنید.

موزه مانتادران ارمنستان 

موزه Matenadaran نزدیک به 17000 نسخه خطی به هفده زبان دنیا درخود جای داده است . بعد از عبور از درهای مسی موزه دربدو ورود به بنای موزه با مجسمه از بزرگان و فیلسوفان روبرو می شوید که از طریق پلکانی شما را به سمت سالن محل نگه داری نسخ خطی راهنمایی می کنند.

جاذبه ها گردشگری باکو آذربایجان

آیا قصد سفر به آذربایجان با تور باکو را دارید و به دنبال برترین جاذبه‌های آن هستید؟ این پایتخت ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته را در محیطی جذاب و تمیز در امتداد دریای خزر به بازدیدکنندگانش پیشنهاد می‌کند. مقاله ما در رابطه با جاذبه‌های برتر گردشگری باکو را بخوانید و از بهترین مناظر، عکس‌ها و فرهنگ این شهر مطلع شوید.

برج میدن

در مرکز «ایچری شهر» (Icheri Sheher) شهر داخل دیوارهای باکو یک برج استوانه‌ای ۲۹ متری قد برافراشته است. «برج میدن» (Maiden Tower) به دورانی بین قرن هفتم تا دوازدهم بازمی‌گردد. امروزه آن را نمادی از محله قدیمی شهر می‌دانند ولی متخصصین هنوز هم از هدف ساخته شدن این سازه اطلاعات زیادی ندارند. بسیاری اعتقاد دارند که در گذشته این برج یک معبد زرتشتی بوده و در آن آتش می‌پرستیده‌اند. در قرون بعدی از این سازه به عنوان یک برج مراقبت استفاده کردند و آن را تغییر کاربری دادند. داستان‌ها و افسانه‌های زیادی حول آن ساخته شده و یک موزه و پلکانی مارپیچ به سمت بالای آن نیز وجود دارد.

 ایچری شهر

از «ایچری شهر» یا محله قدیمی باکو هم مانند سایر مراکز تاریخی نقاط گوناگون جهان دیدن کنید. این بازدید باید در صدر جاذبه‌های دیگر قرار بگیرد. هسته مرکزی این ناحیه تقویت شده تاریخی را برج میدن، «کاخ شیروان شاه» و «دروازه مراد» تشکیل داده‌ است. از میان سایر جاذبه‌های این ناحیه می‌توان به حمام‌های قدیمی، مساجد و کاروانسراها اشاره کرد که برای تاجران در حال سفر ساخته شده بودند. در قرن پانزدهم بعد از زمین لرزه ویرانگر در «شماخا» (Shemakha) که پایتخت سابق بود، حاکم وقت، شیروان شاه به باکو نقل مکان کرد. بعد از این جابه‌جایی ایچری شهر را گسترش دادند و دیوارهای دفاعی را ساختند. اکثر مردم تا قبل از اولین بهره‌برداری جدی نفتی در قرن نوزدهم که به توسعه شهر کمک زیادی کرد در میان همین دیوارها زندگی می‌کردند.

 برج‌ های شعله

«برج‌های شعله» (Flame Towers) سه آسمان‌خراش در مرکز شهر باکو هستند که با شکل خود حالتی از شعله‌های زبانه کشیده به سمت آسمان را القا می‌کنند. هویت آذربایجان ارتباط محکمی با آتش دارد؛ از اتاقک‌های گاز زیرزمینی که شعله‌های بی‌پایان آتش تولید می‌کنند گرفته تا مذهب زرتشتی که زمانی در این منطقه حاکم بود. بلندترین برج به ارتفاع ۱۸۲ متر است. بعد از تاریکی این برج‌ها با نورپردازی خلاقانه و زیبایشان تبدیل به نمایشی خیره‌کننده می‌شوند. رنگ نورها از نارنجی تا زرد و آبی یا قرمز و سبز تغییر می‌کند که همگی به پرچم آذربایجان مرتبط هستند. برای بهترین منظره باید به سمت بلوار باکو بروید.

جاذبه های گردشگری صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان بی‌شمارند. در صربستان می‌توانید به‌دنبال دیدن زیباترین‌ها باشید. این کشور پر از جاذبه‌های جادویی است. مکان های گردشگری صربستان چشم‌انتظار کشف شما هستند. جاذبه‌هایی که می‌توانید با آن‌ها سلفی بگیرید و به عنوان یادگاری یک سفرِ جذاب پیش خودتان نگه دارید. صربستان کشوری جادویی است. جاهای دیدنی صربستان بسیار زیادند و یکی از یکی زیباتر. پس از سفر به این کشور شاید باز‌هم دل‌تان بخواهد که به آن‌جا برگردید; سفرزون دوازده تا از جاذبه های گردشگری صربستان را برای‌تان ردیف کرده تا در سفر خود  با تور صربستان حتما به جاهای گردشگری صربستان سر بزنید.

کاله مگدان؛ یک جای رمانتیک

کجا بهتر از «بلگراد» برای شروع؟ این شهر زیبا و درخشان از نظر هیچ مسافری دور نمی‌ماند. مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری بلگراد و صربستان پارک «کاله مگدان» است. کاله‌مگدان از بهترین جاهای دیدنی صربستان است. دورِ پارک کاله مگدان، قلعه‌ی معروفی قرار دارد که توریست‌ها علاقه‌ی زیادی به دیدنِ آن دارند. این‌جا رمانتیک‌ترین جای صربستان است و هیچ سفری به پایتخت صربستان بدون دیدن این پارک کامل نیست. کمترین کاری که می‌توانید در این پارک انجام دهید آن است که روی یک صندلی بنشینید و از تماشای محیط اطراف لذت ببرید، اما یک کار جالب دیگر هم می‌توانید در این پارک انجام دهید؛ در این پارک از موزه‌ی ارتش دیدن کنید و با تاریخ صربستان بیشتر آشنا شوید. یک مثلِ معروف هست که می‌گوید: در بلگراد همه‌ی راه‌ها به کاله مگدان ختم می‌شود!

کلیسای سنت‌ساوا ، شکوه یک شهر رویایی

وقتی صحبت از معماری صربستان به میان می‌آید، نمی‌توان از کلیسای «سنت‌ساوا» گذشت. منظره‌ی این کلیسا بر تمام شهر احاطه دارد. این کلیسا در جایی ساخته شده که بقایای پیکرِ «ساوا»ی مقدس را آتش زدند. سنت‌ساوا دومین کلیسای بزرگ ارتدوکس جهان است. رفتن به سنت‌ساوا در میان جاهای دیدنی صربستان نوعی مرور تاریخ است.

ساوای مقدس مؤسس کلیسای ارتدوکسی صربستان در قرون وسطی و بنیان‌گذار اولین قانون کشور بود. وزیر اعظم عثمانی در سال ۱۵۹۵ بعد از حمله به بلگراد دستور داد بقایای پیکر سنت ساوا را آتش بزنند. این کار برای شکستن روحیه‌‌ی مردم این کشور بود. در بلگراد، از هر مسیری که بگذرید این کلیسای زیبا پیش چشمِ شماست و شکوه یک شهر رویایی را به رخ می‌کشد!

خانه‌‌ی درینا؛ از عجیب‌ترین جاذبه های گردشگری صربستان

اگر کلیسای سنت‌ساوا را نمونه‌ی یک معماری باشکوه در نظر بگیریم، خانه‌ی «درینا» را در میان جاهای دیدنی صربستان، می‌توان تجسم نوعی معماری خلوت دانست؛ رودخانه‌ی درینا از معروف‌ترین رودخانه‌های اروپا است. طبیعت اطراف این رودخانه‌ بسیار زیبا است. خانه‌ی کوچک درینا در سال ۱۹۶۹ ساخته شده است. در این سال یک گروه شناگر جوان برای لذت بردن از طبیعت رویایی اطراف درینا و شنا در رودخانه‌ی آن، به این منطقه رفتند. این گروهِ شناگر، می‌خواستند برای خودشان دست به ساخت جایی برای استراحت بزنند؛ همین موضوع باعث شد که این خانه را بسازند. این‌طور بود که یک جاذبه‌ی گردشگری جذاب دیگر هم به رودخانه‌ی درینا اضافه شد. 

جاذبه های گردشگری ترکیه 

در ترکیه فرصت‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها تاریخی هستند و به چندین هزار سال قبل بازمی‌گردند و برخی نیز جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌روند. فرهنگ، غذاها و تاریخ، همه و همه باعث می‌شوند که سفر به ترکیه بسیار دلپذیر باشد.

قلعه پنبه‌ای، شهر هیراپولیس

در سفر با تور ترکیه از این قلعه دیدن کنید.چشمه سفید در ترکیه قلعه پنبه‌ای (Pamukkale) در استان دنیزلی در جنوب ترکیه قرار دارد و یک چشمه آب گرم را شامل می‌شود که در طول هزاران سال توانسته یک قلعه سفید را به وجود آورد. این چشمه ساختاری پله‌ای دارد و همین موضوع باعث شده که حوضچه‌های مختلفی تشکیل شوند که هم منظره بسیار زیبایی دارند و هم مکانی برای شنا و آب‌تنی هستند. گفتنی است که این منطقه در ۲۲۰۰ سال گذشته به‌عنوان اسپا مورداستفاده قرار می‌گرفته است. شهر یونانی هیراپولیس نیز در بخش شمالی این استخر‌ها قرار گرفته و البته اکنون تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده است که در این ‌بین می‌توان به معابد، حمام، تئاتر و سایر بخش‌های شهری اشاره کرد. hierapolis در ترکیه اگر تصمیم دارید به این منطقه سفر کنید، می‌توانید در همان استخر‌هایی که پادشاهان Attalid در قرن دوم قبل از میلاد استفاده می‌کردند، شنا کنید.

مسجد سلیمیه و بخش‌های مختلف آن

مسجد سلیمیهمسجد سلیمیه مسجد سلیمیه مسجد سلیمیه یکی از نقاط کانونی در شهر ادیرنه است که توسط یونسکو به ثبت رسیده است. ادیرنه یک شهر باستانی است که در سمت غربی ترکیه واقع شده و تقریبا هم‌مرز با یونان و بلغارستان است. این مسجد از سال ۱۵۶۹ تا ۱۵۷۵ توسط یک معمار مشهور عثمانی با نام میمار سینان (Mimar Sinan) ساخته شده است. گفتنی است که مسجد سلیمیه یکی از بهترین آثار میمار سینان به شمار می‌رود و از ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی داخلی بسیار زیبای مسجد اشاره کرد. ارتفاع بلندترین مناره‌های این مسجد به ۸۲ متر می‌رسد و تقریبا از همه جای شهر ادیرنه می‌‌‌توان این مسجد را مشاهده کرد. در اطراف مسجد مذکور چندین مدرسه، بازار سرپوشیده و کتابخانه قرار دارد.

پارک ملی گورمه و مرکز صخره‌های کاپادوکیه

cappadocia در ترکیه cappadocia در ترکیه cappadocia در ترکیه در بخش‌های مرکزی کشور ترکیه، شهری به نام گورمه (Goreme - به معنای دیدن) وجود دارد که اطراف آن را نیز یک پارک ملی با همان نام احاطه کرده است. این منطقه در جهان یکی از زیباترین مناظر را دارد و در این منطقه برخی از صخره‌های استوانه‌ای وجود دارد که اصطلاحا دودکش‌های جن کاپادوکیه نامیده می‌شوند. شاید بتوان گفت این‌ها مجسمه‌هایی هستند که در طول هزاران سال، توسط پدیده فرسایش ساخته شده‌اند. البته شاید برایتان جالب باشد بدانید که در داخل این ستون‌های سنگی، زندگی جریان دارد و درواقع خانه برخی از مردم به شمار می‌رود. امروزه اغلب گردشگران برای بازدید از این منطقه در هنگام طلوع آفتاب و از طریق بالون وارد عمل می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین