کد خبر: ۵۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
گزارش سفر يك روزه دكتر نوبخت به بانكوك؛

حمايت دولت تايلند از مواضع برجامی ايران/قدردانی معاون دبيركل سازمان ملل از حمايت‌های تهران

هفتاد و چهارمين اجلاس عالي رتبه كشورهاي عضو كميسيون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه(اسكاپ) با حضور دكتر محمد باقر نوبخت معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در بانكوك برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دكتر نوبخت در سخنراني خود در هفتاد و چهارمين اجلاس اسكاپ كه با حضور نمايندگان ۶۶ كشور برگزار شد تاكيد كرد: ‌مبناي بسياري از نابرابري‌ها نظام بين‌الملل بي‌اخلاقي و رفتارهاي خارج از هنجارهاي مقبول بين‌المللي و عدم التزام به تعهدات پيشين است.

سخنگوي دولت در سخنراني خود در اين اجلاس تصريح كرد: فكر مي‌كنم ما نمايندگان كشورها‌ي منطقه‌ در اين كميسيون پراهميت منطقه‌اي بيش از سايرين و به خوبي آگاهي داريم كه براي مثال مسؤوليت خدشه به يك پيمان مهم بين‌المللي همانند «برجام» كه پايبندي جمهوري اسلامي ايران به آن، ۱۰ بار مورد تأييد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار گرفته، برعهده كيست؟

حمايت تايلند از مواضع برجامي ايران

 دكتر نوبخت در جريان سفر خود به تايلند همچنين با پرايوت چان‌اوچا نخست وزير اين كشور ديدار و درباره روابط دو كشور گفتگو و تبادل‌نظر كرد.

نخست وزير تايلند در اين ديدار با بيان اينكه ايران به تعهدات خود در موضوع برجام به خوبي عمل كرده است، بر حمايت كشورش از  مواضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع برجام حمايت  تاكيد كرد.

وي همچين خواستار گسترش همه جانبه روابط بانكي و تجاري  تهران – بانكوك شد و آمادگي خود را براي شركت در اجلاس سران  كشورهاي آسيايي كه در اكتبر سال جاري ميلادي در ايران برگزار مي شود اعلام كرد.

دكتر نوبخت نيز در اين ديدار ضمن اشاره به ظرفتيهاي تجاري و اقتصادي موجود ميان دو كشور براي توسعه همكاري تهران – بانكوك، بر لزوم برگزاري شناسايي و تقويت اين ظرفتيها تاكيد كرد .

قدرداني معاون دبيركل سازمان ملل از ايران

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در اين سفر همچنين با خانم شمشاد اختر معاون دبير كل سازمان ملل و رييس كميسيون اسكاپ نيز ديدار  و درباره مسايلي از جمله اپديم و موضوعات مورد بحث اجلاس هفتاد و چهار اسكاپ گفت و گو كرد.

دكتر نوبخت در اين ديدار بر حمايت همه‌جانبه از استقرار و فعاليت دفتر اپديم در ايران تاكيد و تصريح كرد:‌ آماده بكارگيري ظرفيت‌هاي متنوع و گسترده ايران در مسير توسعه فناوري محورو علمي و همچنين تاسيس شركت‌هاي دانش بنيان به منظور مديريت اطلاعات بلايا هستيم.

شمشاد اختر معاون دبير كل سازمان ملل متحد نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از تلاشها و حمايت‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران براي استقرار و افتتاح مقر اپديم در ايران بر تسريع در اقامات پيش رو تاكيد كرد.

كشورهاي عضو اسكاپ در اجلاس سالانه خود كه در مقر سازمان ملل متحد در بانكوك در حال برگزاري است، موضوع توسعه پايدار با محوريت فقر و نابرابري در آسيا و اقيانوسيه را در دو سطح  وزراي كشورهاي عضو و كارشناسان بررسي مي‌كنند.

مشروح اخبار و گزارش‌هاي اين سفر در پايگاه اطلاع‌رساني سازمان برنامه و بودجه كشور قابل مشاهده و دسترسي است.

منبع:  روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین