کد خبر: ۵۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

رئیس شورای اروپا: متعهد به حفظ برجام هستیم

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز پنج شنبه عنوان کرد که این اتحادیه در قبال برجام متعهد و نسبت به این توافق پایبند خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 'دونالد توسک' رئیس شورای اروپا و همچنین رئیس اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا در بلغارستان در کنفرانسی خبری تصریح کرد: رهبران اتحادیه اروپا به بخش اجرایی این اتحادیه دستور داده اند تا درصورت نیاز از منافع شرکت های اروپایی فعال در امور اقتصادی و تجاری با ایران در برابر تحریم های آمریکا دفاع شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز،وی افزود: در مورد توافق هسته ای ایران با اتفاق نظر توافق شد مادامی که ایران به طور کامل نسبت به برجام متعهد باقی بماند، اتحادیه اروپا نیز در این توافق بماند.

به گزارش ایرنا، این اظهارات امروز توسک درحالی اعلام شد که رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان نیز روز پنج شنبه بر حفظ برجام و موضع متحد اروپا درقبال تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کردند. 

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید از شرکت های این اتحادیه که با ایران تجارت دارند، در برابر تحریم های آمریکا حفاظت کند. 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر این مسئله توافق دارند که برجام توافق کاملی نیست، اما تاکید دارند این توافق باید حفظ شود.

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب گذشته به وقت ایران، با تکرار اتهام هایی و نیز توهین به ملت ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند. 

این تصمیم درحالی گرفته شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران را به این توافق بین المللی تایید کرده است درحالی که رسانه های بین المللی بارها از تلاش و حتی اعلام موضع دولت ترامپ برای جلوگیری از دستیابی تهران به منافع مصرح در برجام خبر داده اند. 

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌ جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. 

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه ‌ای مشترک حمایت خود را از برجام اعلام کردند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین