کد خبر: ۵۲۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

تخت‌روانچی: فکر می‌کنند با گنده‌گویی می‌توانند مردم ما را بترسانند

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، هیئت حاکمه امریکا را تحت تاثیر صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید تخت روانچی در گفت‌وگویی در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا اظهارکرد: سخنان دیشب وزیر خارجه امریکا از نظر محتوایی جدید نبود و ادامه خصومت چهل سال گذشته واشنگتن علیه کشورمان بود که­ با ادبیات­­ زننده و بی ادبانه بیان شد و از کلماتی استفاده کرد که لایق رژیم امریکاست.
وی سخنان دیشب پمپئو را حاکی از توهم و سیر کردن هیأت حاکمه امریکا در دنیای دیگر دانست و افزود: او مسائلی را مطرح کرد که خیلی به هم چسبندگی نداشت امریکایی ها پس از خروج از برجام با این­ انتقاد شرکایشان مواجه شدند که اگر از توافق هسته ای خارج شوند جایگزینش چیست.
تخت روانچی اضافه کرد: شرکای امریکا در انتقاد از خروج واشنگتن از برجام­ خطاب به آنان می گفتند نمی توانید صرفا از این توافق خارج شوید و هیچ اقدامی نکنید به همین علت امریکایی ها تلاش کردند که جایگزین یا به قول خودشان پلن b معرفی کنند.
وی تاکید کرد: این در حالی است که سخنان دیشب پمپئو، نه استراتژی بود و نه طرح، بلکه برخی نکات علیه نظام و ملت ایران بیان کرد که کاملا محکوم، غلط و نشان دهنده ادامه خصومت امریکا با جمهوری اسلامی است.

تخت روانچی با بیان اینکه امریکایی ها نعل وارونه می زنند افزود: گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و طالبان ساخته دست امریکایی ها هستند اما به ما می گویند که نباید با طالبان ارتباط داشته باشیم و حال آنکه ایران در خط مقدم مبارزه با این گروه ها بوده و هست.

وی گفت: اینکه نزدیک ترین شریک امریکا در اروپا اظهاراتی مغایر سخنان وزیر خارجه امریکا داشته باشد نشان دهنده منزوی بودن امریکاست.

این دیپلمات ارشد افزود: امریکایی ها با خروج از برجام انزوای خود را در عرصه جهانی ثابت کردند و با اظهارات پمپئو بار دیگر به فاصله چند روز و برای بار دوم انزوایشان در سطح بین المللی اثبات شد.
تخت روانچی تاکید کرد: امریکایی ها باید یاد بگیرند که این نوع سخنان دردی از آنان دوا نمی کند؛ سخنان خیلی منفی و استفاده از الفاظ رکیک در عرصه بین المللی خریدار ندارد و این اظهارات نشان دهنده این است که گروهی که اکنون در هیأت حاکمه امریکا حضور دارند تحت تاثیر صهیونیست ها و گروه های تروریستی قرار دارند.

وی گفت: آنان تصور می کنند اگر با مردم ایران با این لحن صحبت کنند آنان را می ترسانند در حالی که اشتباه می کنند .


وی افزود: آنان پس از اعمال چندین ساله تحریم های به اصطلاح فلج کننده مذاکرات هسته ای را با ما آغاز کردند، اگر این تحریم ها اثربخش بود چرا وارد مذاکره شدند؟­

این دیپلمات ارشد تصریح کرد: امریکایی ها مطمئنا مجبورند تغییر روش بدهند اما چون تازه کارند و در عالم سیاست نبوده اند فکر می کنند با گنده گویی، استفاده از الفاظ درشت و اتهام زنی هایی که لایق خودشان است می توانند مردم ما را بترسانند و کارشان را پیش ببرند اما قطعا در اشتباهند.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین