کد خبر: ۵۲۶۰۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
اروپا ناگزیر است به تعهدات خود مبنی برحفظ برجام متعهد بماند

«عزم راسخ» اروپا برای حفظ برجام/ موگرینی: ایران به تمام تعهداتش عمل کرده/برجام امنیت اروپا را حفظ می‌کند/اروپا تمام تلاشش را خواهد کرد تا توافق هسته‌ای پابرجا بماند

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری برجام را برای حفظ امنیت منطقه ضروری دانست. تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور مشترک و با «عزمی راسخ» می‌خواهند که برجام حفظ شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا گفت که ایران تا امروز به تمام تعهداتش عمل کرده است و به این ترتیب اروپا ناگزیر است به تعهدات خود مبنی برحفظ برجام متعهد بماند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای تعهد ایران به مفاد برجام را تایید کرده است، تاکید که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور مشترک و با «عزمی راسخ» می‌خواهند که برجام حفظ شود.

«عزم راسخ» اروپا برای حفظ برجام/موگرینی: ایران به تعهداتش عمل کرده/برجام امنیت اروپا را حفظ می‌کند

خانم موگرینی اعلام کرد اروپا در این باره با سایر کشورهای عضو برجام نیز همکاری خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی و اتحادیه اروپا گفت: «برای اتحادیه اروپا آن چه که در توافق هسته‌ای اهمیت دارد، برخلاف گفته ها، منافع اقتصادی نیست. مهم‌ترین اولویت اروپا برای حفظ برجام حفظ امنیت در منطقه خاورمیانه و به تبع آن در اروپا است.» 

وی افزود: «امنیت اروپا با شکستن برجام به خطر می افتد. اروپا حاضر نیست چنین خطری را بپذیرد به همین دلیل تمام تلاشش را خواهد کرد تا توافق هسته ای پابرجا بماند.»

فدریکا موگرینی در پاسخ به پرسش خبرنگار یورونیوز درباره واکنش متفاوت کشورهای اروپایی به برجام گفت: «به هرترتیب اتحادیه اروپا به نگرانی‌های آمریکا هم توجه کرده است. اما توافق هسته‌ای جدای از این نگرانی‌ها است.»

نماینده اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش به بحران در سرزمین‌های فلسطینی اشاره کرد و گفت که اروپا همچنان بر مواضع قبلی خود بر سر بیت المقدس تاکید دارد و همواره اعلام کرده است یکی از راه‌حل‌های رسیدن به صلح در این منطقه برسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت دو کشور فلسطین و اسرائیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
جل الخالق لابد خروج‌شرکت های بزرگ‌ مثل توتال و زیمنس و ... اونم شش ماه زودتر جزو تعهدات اروپا بوده و نمیدونستیم . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
شریعتمداری کیهان و ذالنور هم تمام تلاششون رو میکنن تا برجام نباشه..نمیدونم چرا دوس دارن تحریم ها برگرده ..حوادث دی ماه گذشته رو به یاد بیاریم..خدای نکرده جاسوس ها در لباس دلسوز به کشور ضربه نزنن..
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین