کد خبر: ۵۲۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز جهانی قدس

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات و برنامه های شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی یزدانی در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مراسم روز جهانی قدس در دانشگاه تهران و مسیر خیابان انقلاب تهران برگزار می‌شود. از این رو اقدامات پاکسازی و نظافت  محدوده خیابان انقلاب و دانشگاه تهران به نحو مطلوب و ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که همانند سنوات گذشته سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با همکاری مناطق۲-۵-۶-۷-۹-۱۰-۱۱-۱۲ و  به‌خصوص منطقه ۶ این مسئولیت را برعهده دارد،اظهارکرد: محدوده اطراف دانشگاه تهران به چهار پهنه تقسیم شده است و ناظرین سازمان مدیریت پسماند نیز در دو بخش نظافت و پاکیزه‌سازی مکانیزاسیون خدمات شهری و جمع آوری پسماند خشک در پهنه‌های تعیین شده انجام وظیفه می‌کنند.

یزدانی به دیگر اقدامات شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: نظارت و پیگیری جهت جمع‌آوری نخاله و ضایعات فضای سبز باغچه‌های اطراف دانشگاه تهران و واکاری فضای سبز محدوده دانشگاه تهران از جمله اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران است همچنین تهیه و نصب بنر در سطح شهر روی بیلبوردها و سازه های پرتابل در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران با موضوعات مرتبط با روز جهانی قدس همچنین تامین و استقرار سرویس بهداشتی پرتابل در محل‌های تعیین شده، برقراری تاسیسات مورد نیاز و... از جمله اقدامات شهرداری تهران است.


استقرار ۱۹۲ نیرو، ۴۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۵۱ دستگاه موتورسیکلت در ۹۶ نقطه

وی درباره اقدامات سازمان آتش نشانی اظهارکرد: سازمان آتش نشانی نیز با ۱۹۲ نیرو، ۴۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۵۱ دستگاه موتورسیکلت در ۹۶ نقطه تعیین شده مستقر می‌شود. به منظور برقراری نظم و انضباط شهری و جلوگیری از بساط گستری نیروهای شرکت شهربان نیز  در ۱۰ محور تعیین شده با ۳۲۰ نیرو،۷۴ خودرو و ۵۳ موتور مستقر می‌شوند.

یزدانی افزود: شرکت شهر سالم نیز از ساعات ابتدایی مراسم تا پایان مراسم با حضور تیم‌های پزشکی و متخصص در کلینیک منطقه ۶ برای خدمات‌رسانی به راهپیمایان در حال آماده‌باش خواهد بود.

خدمات‌رسانی رایگان ۳۰ دستگاه تاکسی ون در چهار مسیر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه به پیش بینی‌های لازم برای جابجایی و تسهیل در تردد راهپیمایان در روز جهانی قدس از طریق حمل و نقل عمومی (مترو،تاکسی و اتوبوس) اشاره کرد و گفت: برای تسهیل در تردد راهپیمایان تمهیدات لازم برای جابجایی آنان فراهم شده است و در این راستا ۳۰ دستگاه تاکسی ون در ۴ مسیر(مسیر شماره ۱: از میدان توحید تا میدان انقلاب اسلامی، مسیر شماره ۲: از میدان حر تا میدان انقلاب اسلامی، مسیر شماره ۳: از ابتدای خیابان ۱۶آذر (تقاطع بلوار کشاورز) تا خیابان انقلاب اسلامی، مسیر شماره ۴: از ابتدای خیابان وصال (تقاطع خیابان فاطمی) تا خیابان انقلاب اسلامی) به منظور جابجایی شرکت کنندگان در راهپیمایی در محدوده میدان انقلاب  به صورت رفت و برگشت و رایگان به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

آغاز خدمات‌رسانی اتوبوسرانی از ساعت  ۹ از مبادی پیش بینی شده به محل برگزاری مراسم

یزدانی در ادامه با بیان این که آغاز سرویس‌دهی شرکت اتوبوسرانی از ساعت ۹  از مبادی پیش بینی شده به سمت محل برگزاری مراسم خواهد بود، اظهارکرد:۴۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی شرکت کنندگان در مراسم به مبادی اولیه و ایستگاه های مترو در طول مسیر خواهند کرد.۳۵۰ دستگاه اتوبوس نیز به مساجد، پایگاه‌ها و مبادی اعلام شده سرویس‌رسانی می‌کنند همچنین به منظور خدمات‌رسانی مطلوب۲۲۰ دستگاه اتوبوس از ساعات اولیه بامداد روز مراسم، در محل های پیش‌بینی شده دپو و در صورت نیاز به محل‌های مورد نظر اعزام می‌شود.
 
وی با اشاره به این که خدمات رسانی مترو در روز برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس به شکل رایگان است، اظهار کرد: تمامی خطوط مترو از صبح روز قدس تا پایان مراسم به شکل رایگان خدمات‌رسانی می‌کنند و در همین راستا شرکت مترو با کاهش هدوی همه خطوط به ۴دقیقه از صبح روز قدس تا پایان مراسم به خدمات‌رسانی می پردازد. همچنین تدابیر لازم برای ارسال قطار فوق العاده در صورت تراکم مسافر در ایستگاه‌ها اتخاذ شده است.

اعلام مسیرهای ده گانه راهپیمایی روز جهانی قدس

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، یزدانی مسیرهای ده گانه راهپیمایی روز جهانی قدس را ذکر کرد و گفت: مسیر شماره۱: مسجد امام حسین(ع) ، میدان امام حسین(ع) ، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی عصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره۴: مسجد امام زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره۵: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره۶: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره۷ : مسجد الجواد(ع)، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، میدان ولی عصر(عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران، مسیر شماره۸: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره۹: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران مسیرهای ده گانه راهپیمایی روز جهانی قدس هستند همچنین تمهیدات ترافیکی و محدوده های ممنوعیت تردد و توقف کلیه وسایل نقلیه در روز جهانی قدس و... نیز در نظر گرفته شده و اعلام عمومی خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین