کد خبر: ۵۲۷۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: نمی‌توانیم هر روز به دفتر بگوییم تکذیب کنند/سعی می‌کنم کار مردم آسان شود/ماجرای استفتاء یک خانم از آیت الله مکارم

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: از مسائل مهمی که رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند، پرهیز از پیچیده و سخت نشان‌دادن احکام دین است. به ما می‌گویند دکتر گفته روزه نگیر و ما هم می‌گوییم اگر دکتر مورد اعتماد گفته، حتماً نباید بگیرید.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی شامگاه شنبه در برنامه چشمه معرفت با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه شریعت من آسان است؛ تصریح کرد: از مسائل مهمی که رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند، پرهیز از پیچیده و سخت نشان دادن احکام دین است. به ما می‌گویند دکتر گفته روزه نگیر و ما هم می‌گوییم اگر دکتر مورد اعتماد گفته، حتماً نباید بگیرید؛ همان خدایی که گفته روزه بگیرید، همان خدا می‌گوید در صورت بیماری و در هنگام مسافرت روزه نگیرید.

وی افزود: یک خانمی در استفتائات به ما نوشت چهل سال است من در ترتیب غسل، طرف چپ را بر راست مقدم می‌کنم؛ غالب فقها فتوا می‌دهند تقدم راست بر چپ واجب است و بنابراین نماز‌های این فرد باطل و روزه هایش خراب است؛ بنده دیدم اینجا وظیفه دارم مطالعه بیشتری کنم بلکه راه حل پیدا کنم و بر اساس مدارک شرعی معتبر به این نتیجه رسیدم که این ترتیب، مستحب است و واجب نیست و چهل سال کار این خانم را آسان کردم. بنده در تمام فتاوا برخلاف آنچه دروغگویان می‌گویند و ما هم هر روز نمی‌توانیم به دفتر بگوییم تکذیب کنند، سعی می‌کنم کار مردم آسان شود.

این مرجع تقلید افزود: در حج مشکل بزرگ رمی جمرات وجود داشت و عده‌ای زیر دست و پا تلف می‌شدند؛ فتوا این بود که باید ستون را هفت سنگ زد؛ ما دیدیم هرکسی شاید نتواند به ستون سنگ بزند و بر این اساس بعد از مطالعه و پیدا کردن مدارک، یک کتاب نیز منتشر کردیم که جمرات محل سنگ ریزه هاست نه ستون. در مسائل مختلف سعی ما بر این است که شریعت آسان نشان داده شود و حالا دیگران هرچه می‌خواهند بگویند و دروغ خیلی رواج دارد.

به گزارش حوزه نیوز، وی با تأکید بر اینکه ما در روز قیامت باید در مقابل خدا مسئول باشیم نه مردم، افزو: اگر کارمان با خدا باشد، می‌گوییم اینجا را آسان گرفتیم و اگر اشتباهی هم کردیم ما را ببخشید؛ ما بر اساس مدارک احکام حرکت می‌کنیم و از خود، چیزی نمی‌گوییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین