کد خبر: ۵۲۷۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

شیوع یک اپیدمی ویروسی در شمال کشور

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای یزد، با اشاره به شیوع یک اپیدمی ویروسی در شمال کشور، گفت:‌ مسافران یزدی که قصد سفر به شمال کشور دارند با رعایت بهداشت فردی، مراقب اپیدمی ویروسی باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر بهادر حاجی‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بسیاری از افراد به ویژه یزدی‌ها در روزهای تعطیل به شمال کشور سفر می کنند، اظهار کرد: خطر ابتلا به اپیدمی ویروسی یکی از مهمترین دغدغه‌های بهداشتی است که باید توسط مسافران مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که یک اپیدمی وسیع در منطقه کلاردشت استان مازندران رخ داده است، افزود: این ویروس که تاکنون منجر به بیماری بیش از 300 نفر شده، دارای علایمی شامل اسهال، استفراغ و درد شکمی است.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای دانشگاه علوم پزشکی یزد، عامل این بیماری را  یکی از ویروس‌های منتقله از آب و مواد غذایی بنام نورو ویروس دانست و بیان کرد:‌ اگرچه تعداد مبتلایان به این ویروس طی روزهای اخیر رو به کاهش است، اما عامل این اپیدمی کماکان در محیط وجود دارد.

دکتر حاجی‌محمدی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی تصریح کرد: شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اجتناب از نوشیدن آب‌های مشکوک را یکی‌دیگر از راه‌های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و گفت: افراد فقط از آب لوله کشی مطمئن و یا آب‌های معدنی استفاده کنند و توجه داشته باشند که از خوردن غذاهای حاضری و آماده به صورت سرد خودداری کنند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که اپیدمی ویروسی منجر به ایجاد اختلالات گوارشی می‌شود، اظهار کرد: چنانچه مسافران با علایمی نظیر دل درد، اسهال و یا استفراغ مواجه شدند باید در اسرع وقت به یکی از مراکز درمانی در منطقه مراجعه کنند.

وی  خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه این بیماری ویروسی چندان حاد و وخیم نیست و معمولا در صورت استراحت کافی و دریافت مایعات، ظرف حداکثر 48 ساعت بهبودی حاصل می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین