کد خبر: ۵۲۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

۲۰ صیاد ایرانی از بند دزدان دریایی رها شدند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اعلام خبر آزادی ۲۰ صیاد استان از بند اسارت دزدان دریایی گفت: ۴ تن از این صیادان امروز به خاک وطن بازگشته‌اند و ۱۶ تن دیگر در روزهای آینده به ایران باز خواهند گشت.
آفتاب‌‌نیوز :
هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: چهار تن از صیادان سیستان و بلوچستان که حدود 4 سال پیش در آب‌های آزاد بین‌المللی ربوده شده بودند ساعتی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد خاک ایران شدند و در فرودگاه مورد استقبال مسئولان جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: این صیادان سال 94 در حالی که در آب‌های آزاد بین‌المللی در نزدیکی کشور سومالی طبق برنامه IOTC مشغول برداشت تن ماهیان از آب‌های آزاد بودند ربوده شده و به‌اسارت درآمده‌اند که خوشبختانه از طریق یک فرآیند اطلاعاتی و عملیاتی که از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) و مسئولین کشوری و لشکری طراحی و اجرا شد، آزاد شده به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

۲۰ صیاد ایرانی از بند دزدان دریایی رها شدند

وی خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های انجام‌شده 16 صیاد دیگر نیز که سال گذشته در بند دزدان دریایی گرفتار شده بودند از بند اسارت آزاد شده در اختیار سفارت ایران در نایروبی هستند و تمهیدات لازم برای بازگشت آنها فراهم شده که امیدواریم این صیادان نیز هرچه سریع‌تر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

میرمرادزهی با اشاره به اینکه صیادان فراساحلی چابهار و کنارک برخی مواقع در بند دزدان دریایی گرفتار می‌شوند، تأکید کرد: وزارت امور خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و به‌ویژه سازمان شیلات و همچنین نهادهای امنیتی و قضایی تلاش زیادی جهت آزادی این صیادان به‌کار گرفتند که جای قدردانی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین