کد خبر: ۵۲۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

آمریکا ۱۶۰۰ مهاجر غیرقانونی را به زندان می‌فرستد

دولت دونالد ترامپ برای اولین بار مهاجران غیرقانونی را به طور گروهی روانه زندان‌های فدرال می‌کند. انتقال بیش از ۱۶۰۰ نفر نشان دهنده افزایش بازداشت مهاجران غیرقانونی است که به دنبال اجرای سیاست سختگیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ دستگیر می‌شوند. اداره مهاجرت و گمرک آمریکا می‌گوید که تا زمان یافتن جا برای نگهداری مهاجران انتقال آن‌ها به زندان‌های فدرال موقتی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آمریکا ۱۶۰۰ مهاجر غیرقانونی را به زندان می‌فرستددولت دونالد ترامپ برای اولین بار مهاجران غیرقانونی را به طور گروهی روانه زندان‌های فدرال می‌کند.

انتقال بیش از ۱۶۰۰ نفر نشان دهنده افزایش بازداشت مهاجران غیرقانونی است که به دنبال اجرای سیاست سختگیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ دستگیر می‌شوند.

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا می‌گوید که تا زمان یافتن جا برای نگهداری مهاجران انتقال آن‌ها به زندان‌های فدرال موقتی است.

هزار نفر از بازداشت شدگان فقط به یک زندان در کالیفرنیا فرستاده می‌شوند.

رهبران اتحادیه‌ها در زندان‌های کالیفرنیا، تگزاس و واشنگتن به خبرگزاری رویترز گفته اند که برای پذیرش این بازداشتی ها آمادگی لازم را ندارند و درمورد ایمنی و نبود شمار کافی کارکنان زندان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در دولت پیشین آمریکا اداره مهاجرت تا زمان اخراج از کشور به پرونده مهاجران غیرقانونی رسیدگی می‌کرد. در این مدت مهاجران در اقامتگاه‌های موقت اداره مهاجرت و گمرک اسکان داده می‌شدند.

به گفته سخنگوی اداره مهاجرت و گمرگ بازداشتی‌ها تازمان یافتن مکان جدید به مدت ۱۲۰ روز در زندان خواهند بود.

علی نورانی، مدیراجرایی مجمع مهاجرت ملی آمریکا، به رویترز گفت: "زندان‌های فدرال برای نگهداری کسانی است که بدترین جرایم را مرتکب شده‌اند و مکان مناسبی برای مهاجرانی نیست که درپی یافتن شغل یا فرار از خشونت وارد آمریکا شده‌اند."

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به دلیل اجرای سیاست سختگیرانه برخورد با مهاجران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد اخیرا از آمریکا خواست که بلافاصله جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان را که به طور غیرقانونی از مرز جنوبی آن کشور وارد می‌شوند، متوقف کند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که از اکتبر سال گذشته، صدها کودک از جمله یک کودک یکساله از والدینشان جدا شده‌اند

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین